عصر خودرو

ریزش بورس لندن و پاریس

عصر بازار: اعلام بانک مرکزی اروپا مبنی بر اینکه سیاست گشایش پولی خود را در ماه دسامبر امسال تعدیل خواهد کرد و تصمیم چین در کاهش نرخ بهره بانکی بیشترین تاثیر را در کاهش ارزش شاخص سهام بورس های اروپایی به ویژه ارزش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن FTSE در معاملات روز دوشنبه داشته است.

ریزش بورس لندن و پاریس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بانک مرکزی اروپا به منظور سد کردن راه کاهش نقدینگی یا همان تورم منفی در منطقه یورو و در همین راستا، فراهم کردن زمینه رشد اقتصادی پایدار در کشورهای حوزه یورو، سیاست گشایش پولی را از اول ماه مارس سال 2015 به اجرا گذاشته است که به موجب آن، با بازخرید اوراق قرضه دولتی و خصوصی کشورهای این حوزه پولی، هر ماه حدود 60 میلیارد یورو نقدینگی به نظام مالی منطقه یورو تزریق می کند.

    به گزارش خبرگزاری رویترز، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت‌شده در بورس، ارزشگذاری و خرید و فروش می‌شود با 34 واحد کاهش به شش هزار و 409 واحد رسید.

    همچنین در معاملات روز دوشنبه ارزش شاخص سهام کل بورس پاریس، CAC 40، کاهش یافت.

    احتیاط سرمایه گذاران و کارگزاران بازار مالی در انجام معاملات با توجه به آنکه اول هفته کاری در کشورهای اروپایی است و قرار است در این هفته اتفاقات و تصمیمات اقتصادی تازه ای روی دهد بیشترین تاثیر را در کاهش ارزش شاخص سهام بورس پاریس، در معاملات روز دوشنبه داشته است.

    به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، ارزش شاخص سهام بورس پاریس تا اواسط معاملات این روز، با 61 صدم درصد معادل 30 واحد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به چهار هزار و 893 واحد رسید این در حالی است که ارزش شاخص این بورس در پایان معاملات روز گذشته آن، دو ممیز 53 صدم درصد افزایش یافته بود. حجم معاملات صورت گرفته تا اواسط امروز در این بورس هم به حدود یک میلیارد یورو رسیده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها