عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی :

خرید تضمینی گندم به ۸.۸ میلیون تن رسید

عصر بازار- سیف گفت: از آغاز فصل برداشت ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از ۳۱ استان کشور خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم به ۸.۸ میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت 8 میلیون و 800 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 14 هزار و 300 میلیارد تومان از 31 استان کشور خریداری شده است.

    وی افزود: تاکنون حدود 74 هزار و 300 میلیارد ریال معادل 65 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد و مابقی پس از تأمین منابع مالی به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

    به گفته سیف خوزستان با یک میلیون و 353 هزار،گلستان با یک میلیون و 102 هزارت، فارس با 897 هزار، کرمانشاه با 643 هزار و کردستان با 500 هزارتن از استان های برتر تولیدکننده گندم به شمار می روند.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به استمرار خودکفایی گندم در کشور بیان کرد: علی رغم کاهش 2 میلیون تنی گندم پیش بینی می‌شود که میزان تولید تا پایان فصل برداشت به 9 میلیون تن برسد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی درباه آخرین وضعیت خرید دانه های روغنی افزود: از آغاز فصل برداشت تا کنون بیش از 193 هزارتن انواع دانه های روغنی  شامل کلزا، آفتابگردان و گلرنگ با ارزش بیش از 5 هزار میلیارد ریال خریداری شده است.

    به گفته مدیرعامل بازرگانی دولتی  صددرصد بهای دانه های روغنی پرداخت شده و امسال خرید دانه‌های روغنی به رقمی معادل 400 هزارتن دو برابر سال گذشته خواهد رسید.

    وی با اشاره به اینکه خرید کلزا به اتمام رسیده است، گفت: از این میزان 181 هزارتن با ارزش بالغ بر 4 هزار و 975 میلیارد ریال خریداری شد.

    این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع 12 هزارتن گلرنگ و آفتابگردان از کشاورزان خریداری شده که همچنان فرآیند خرید این دو محصول ادامه دارد.

    برچسب ها