عصر خودرو

واردات سیگار در ۵ ماهه امسال ۵۸ درصد کاهش یافت

عصر بازار- رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور واردات سیگار با اشاره به کاهش ۵۸ درصدی واردات سیگار به کشور در پنج ماهه در همسنجی با پارسال، گفت: تاکنون بیش از ۳۳ هزار مجوز خرده فروشی محصولات دخانی در سراسر کشور صادر شده است.

واردات سیگار در ۵ ماهه امسال ۵۸ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «علی اصغر رمزی» واردات سیگار در پنج ماهه سال ابتدایی امسال را یک میلیارد و 100 میلیون نخ اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 2 میلیارد و 800 میلیون نخ بوده، 58 درصد کاهش داشته است.
    وی با اشاره به افزایش صادرات سیگار به میزان 13 درصد در پنج ماهه امسال، گفت: صادرات تنباکوی «معسل» نیز به میزان 32 درصد در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.
    رمزی همچنین از تشدید برخورد با توزیع کنندگان سیگار و محصولات دخانی بدون مجوز خبر داد و تصریح کرد: در راستای تسهیل فرایند صدور مجوزها و تمرکز زدایی، صدور مجوز توزیع استانی (عمده) به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها واگذار و صدور مجوز خرده‌ فروشی محصولات دخانی به سه اتحادیه سوپر مارکت، خواربار فروش و سقط فروش تفویض اختیار شده است.
    وی ادامه داد: ضوابط و شرایط صدور مجوز خرده ‌فروشی به مرکز امور اصناف ابلاغ شده و خرده ‌فروشانی که بدون مجوز اقدام به عرضه سیگار کنند متخلف تلقی و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
    رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به چگونگی اخذ مجوز خرده فروشی، خاطر نشان کرد: دارندگان پروانه‌های کسب خواربار فروشی، سوپرمارکت و سقط فروش برای اخذ مجوز خرده‌فروشی با مراجعه به سایت اینترنتی www.iranianasnaf.ir و یا اتحادیه ذیربط مراجعه کنند.
    رمزی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 33 هزار مجوز خرده فروشی محصولات دخانی در سراسر کشور صادر شده، اظهار داشت: واحدهای صنفی مشمول که تاکنون مجوز یاد شده را دریافت نکرده اند به سرعت نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند، زیرا در آینده نزدیک سیگار و محصولات دخانی فقط بین واحدهای صنفی دارای مجوز توزیع خواهد شد.
    وی با تاکید بر رعایت ضوابط قانونی خرده فروشی، یادآوری کرد: در صدور مجوزهای خرده‌ فروشی رعایت برخی از ضوابط قانونی مانند منع فروش سیگار به افراد زیر 18 سال، منع فروش به صورت نخی، رعایت فاصله 100 متری از مراکز آموزشی، ورزشی، فرهنگی و مذهبی و همچنین عدم عرضه سیگار قاچاق الزامی است و در صورت رعایت نشدن هر یک از موارد یاد شده مجوز مربوطه باطل و دیگر برای متقاضی مجوز صادر نخواهد شد.
    این مقام مسئول در پایان مشخصه کالای دخانی قاچاق و تفاوت آن با کالای دخانی مجاز را، نداشتن پیام و تصویر بهداشتی بر روی بسته ‌بندی اعلام کرد.
    تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از چهار میلیارد نخ سیگار در کشور تولید شد؛ در این مدت همچنین واردات سیگار به کشور با کاهش 80 درصدی مواجه شد.

    برچسب ها