عصر خودرو

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد؛

نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در حمایت از کسب و کارهای فناور

عصر بازار- معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بر پایه توانمندی نیروی انسانی جوان، تحصیل‌کرده و خلاق را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دولت دوازدهم عنوان کرد و از تحقق اقتصاد دانش‌بنیان بر پایه توانمندی انسانی با روندی پرشتاب در چهار سال آینده خبر داد .

نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در حمایت از کسب و کارهای فناور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری را مهم‌ترین اولویت دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: ایجاد و توسعه زیست‌ بوم کارآفرینی و نوآوری، تقویت کسب و کارهای فناور و نوآور و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار ما در دولت دوازدهم قرار دارد.

    ایجاد فضای حمایتی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور

    معاون علمی و فناوری ریس‌جمهور، یکی از ضرورتهای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را ارتقای سهم آنها در اجرای طرح‌های ملی و بین‌المللی دانست و گفت: ارتقای توان صادرات محصولات دانش‌بنیان، افزایش جذب سرمایه‌گذاری و همکاری‌های خارجی در طرح‌های فناورانه از ضرورت‌های دیگر این بخش از اقتصاد کشور است که معاونت علمی و فناوری با ایجاد زیرساخت‌های حمایتی لازم دنبال می‌کند.

    وی با اشاره به حمایت‌های گوناگون در صادرات، معافیت‌ها، معرفی محصولات، ثبت اختراعات و پتنت ذیل قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: دولت در بستر مناسبی چون قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از این شرکت‌ها با اعطای معافیت مالیاتی یا گمرکی حمایت می‌کند یا از طریق کریدور صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان زمینه ورود این محصولات را به بازارهای منطقه‌ای و جهانی فراهم می‌کند.

    ستاری با اشاره به ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه به عرصه حمایت از کسب و کارهای فناور، ‌ادامه داد: در حوزه مالی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه یا VC برای حمایت از آنها وارد بورس شده‌اند تا زمینه ورود سرمایه‌گذاران در عرصه‌ استارتاپ فراهم شود، زیرا راه حمایت از نسل جدید کسب و کارها این است که اقتصاد و پول را به محیط علم و دانش بیاوریم.

    ستاری با بیان این‌که پایه و اساس اقتصاد دانش‌بنیان نیروی انسانی خلاق است، اظهار کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بر پایه توانمندی نیروی انسانی جوان، تحصیل‌کرده و خلاق یکی از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت علمی و فناوری است که در 4 سال آینده به طور جدی دنبال خواهد شد.

    وی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان نه تنها تولید علمی بلکه علم را هم کاربردی می‌کند، تاکید کرد: بحث دانش‌بنیان ضمن حل بسیاری از چالش‌های موجود همچون اشتغال، مسائل گریبان‌گیر روزمره ما همچون مشکلات زیست‌محیطی را نیز حل می‌کند. بسیاری از مسائل و چالش‌های جدی موجود در کشور همچون نبود بهینه‌سازی مصرف انرژی، خشکسالی، مدیریت محیط‌ زیست و ...پاسخ‌هایی از جنس فناوری و نوآوری را می‌طلبد.

    برچسب ها