عصر خودرو

در واکنش به تحقیقات واشنگتن؛

چین آمریکا را متهم به خرابکاری در نظام تجارت جهانی کرد

عصر بازار- مقامات چینی با صراحت اعلام کردند، آمریکا با اقداماتی که انجام می دهد، متهم به خرابکاری در نظام تجارت جهانی است.

چین آمریکا را متهم به خرابکاری در نظام تجارت جهانی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، به دنبال آغاز تحقیقات واشنگتن از نحوه تعاملات اقتصادی پکن-واشنگتن، مقامات چینی در اظهاراتی تند دولت آمریکا را متهم به خرابکاری در نظام تجارت جهانی کردند.

    «گااو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: پکن از تمامی ابزارهای لازم برای دفاع از منافع چین و شرکت های خود در مقابل این تحقیقات استفاده می کند.

    وی تصریح کرد، تحقیقات آمریکا از چین بر اساس قوانین داخلی کشور، خرابکاری در سیستم موجود تجارت بین الملل است و آب سردی بر تمامی تلاش های انجام گرفته برای ارتقاء روابط تجاری دو جانبه است. 

    سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: پکن برنامه ای برای تغییر سیاست های خود برای حمایت از سرمایه گذاری توسط شرکت های چینی در خارج از این کشور ندارد.  «فنگ» همچنین خاطر نشان کرد، پکن از اقدامات آمریکا بشدت ناامید شده و این نوع اقدامات را یک جانبه و در راستای سیاست حمایتی خود می داند.

    این مقام چینی گفت: چین همچنان امیدوار به همکاری با آمریکا بمنظور تحکیم بخشیدن به دستاوردهایی است که در مذاکرات گذشته صورت گرفته تا نتایج مثبت بیشتری بدست آید. 

    بر پایه این گزارش، هفته گذشته واشنگتن تحقیقات رسمی را در مورد سرقت حقوق معنوی از شرکت های فناوری آمریکا توسط چین شروع کرد؛ ضمن اینکه پرونده ای را در سازمان تجارت جهانی در درباره تعرفه چین بر روی محصولات کشاورزی به راه انداخته است که در صورت پیروز شدن آمریکا در این مناقشه، ممکن است پکن تغییراتی را در سیاست های خود اعمال کند یا اینکه با اقدام تلافی جویانه آمریکایی ها مواجه شود.

    برچسب ها