عصر خودرو

مدیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا:

مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی تقریبا به اتمام رسیده است

عصر بازار- مدیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت، این کمیسیون ممکن است در اکتبر ۲۰۱۷ تقاضای مجوز امضای قرارداد تجارت آزاد موقت بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی را مطرح کند.

مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی تقریبا به اتمام رسیده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،ورونیکا نیکیشینا، مدیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت، این کمیسیون ممکن است در اکتبر 2017 تقاضای مجوز امضای قرارداد تجارت آزاد موقت بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی را مطرح کند.

    نیکیشینا افزود: «این شانس را داریم که اتمام مذاکرات را تا ماه اکتبر به روسای جمهور 5 کشور عضو گزارش دهیم و درخواست کنیم برای امضای موافقتنامه به ما اختیارات لازم را واگذار کنند. اگر مذاکرات در روزهای آینده تکمیل نشود، بلکه اصرار بر ادامه و بهبود کیفیت ترتیبات وجود داشته باشد، به احتمال زیاد ما وارد یک مرحله طولانی تری از مذاکرات خواهیم شد.»

    این مقام اتحادیه اقتصادی اوراسیایی گفت، گفت وگوهای مفصلی در طی 8 ماه گذشته با ایران صورت گرفته و در واقع این گفت وگوها تکمیل شده است. «نتیجه این مذاکرات شامل 3 بخش است. اولا این شامل متن موافقتنامه و مسائل رگولاتوری مشخص کننده قواعد بازی است. این موضوع بسیار اهمیت دارد زیرا ایران عضو سازمان تجارت جهانی نیست.»

    وی افزود توافقاتی در خصوص تعرفه های کالاهای صنعتی و کشاورزی حاصل شده است. «مذاکرات عملا تکمیل شده است. مسائل باقی مانده مربوط به چند کالای معدود است که طرف ها هنوز بر سر آنها به تفاهم متقابل نرسیده اند.»

    برچسب ها