عصر خودرو

قیمت طلا افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۲۹۱ دلار و ۳۵ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، پس از آنکه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی دیروز خود هیچ اشاره ای به سیاست پولی آمریکا نکرد و این احتمال را که نرخ بهره در آمریکا امسال مجددا افزایش پیدا کند تضعیف کرد، قیمت طلا با افزایش همراه بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.38 درصد افزایش به 1291 دلار و 35 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز 0.46 درصد رشد داشت و به 1297 دلار و 90 سنت رسید.

    بیل اونیل، تحلیلگر بازار طلا گفت: «سخنان وی به وضوح عقب نشینی از مواضع تهاجمی قبلی بود و بدین معنا بود که شاید ما به چند تغییر در مقررات بانکی نیاز داشته باشیم، اما این تغییرات جزئی خواهند بود.»

    قیمت طلا به شدت نسبت به هر گونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد و بالا رفتن ارزش دلار می شود.

    روز دوشنبه بانک ها در انگلیس تعطیل هستند.

    پیشتر رابرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو شعبه دالاس خواستار صبوری در زمینه افزایش بیشتر نرخ بهره شده اما خواستار سرعت بخشیدن به کاهش ترازنامه فدرال رزرو شده بود.

    آمارهای رسمی نشان می دهد میزان فروش مجدد خانه در آمریکا در ماه جولای به شکل غیرمنتظره ای کاهش یافته و به پایین ترین رقم 11 ماه گذشته رسیده است. این نشان می دهد که روند ترمیم بازار مسکن آمریکا در حال کند شدن است. میزان درخواست های هفتگی برای دریافت حقوق و مزایای بیکاری نیز افزایش یافته و ثبت سفارشات جدید برای کالاهای سرمایه ای تولید آمریکا در ماه جولای بهتر از حد انتظار بوده است.

    همچنین به گفته فعالان بازار، افزایش نگرانی های ژئوپلتیک نیز مانع از کاهش قیمت طلا شده است.

    برچسب ها