عصر خودرو

پایانه خارگ برای افزایش ظرفیت صادرات نفت خام آمادگی دارد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از آمادگی این شرکت برای افزایش ظرفیت صادراتی تاسیسات پایانه نفتی خارگ خبر داد .

پایانه خارگ برای افزایش ظرفیت صادرات نفت خام آمادگی دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، سید پیروز موسوی ضمن اعلام آمادگی افزایش ظرفیت صادرات نفت خام از طریق پایانه خارگ گفته است: سالانه 800 فروند نفتکش در پایانه نفتی خاک پهلودهی و عملیات ارسال و تحویل دهی نفت خام به این تعداد نفتکش انجام می شود.

    وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به برنامه ریزی انجام شده توسط شرکت ملی نفت ایران و با هدف پاسخگویی به مشتریان نفت خام ایران، حجم نفت خام صادراتی از طریق پایانه نفتی خارگ روزانه حدود 2 میلیون بشکه و سالیانه حدود 750 میلیون بشکه است.

    وی با اشاره به اهمیت انجام صحیح عملیات دریایی به منظور اجرای دقیق فرآیندهای عملیاتی صادرات نفت خام کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون برای پهلودهی و جداسازی نفتکش ها از شناورها با سیستم رانش ASD که مجهز به فناوری های روز است استفاده می شود از این رو می توان نسبت به ضریب امنیت و ایمنی عملیات دریایی در تمامی شرایط آب و هوایی امیدوار بود.

    موسوی یادآور شد: در زمستان سال گذشته با استفاده از این شناورها توانستیم با انجام عملیات دریایی و پهلودهی 8 فروند نفتکش در شرایط بد آب و هوایی، نفت خام صادراتی را به مشتریان خود تحویل دهیم و سهمیه جمهوری اسلامی در اوپک را حفظ کنیم، افتخار بزرگی که در تاریخ فعالیت شرکت پایانه های نفتی ایران برای همیشه ثبت است.

    موسوی همچنین از آمادگی پایانه‌ها برای جذب و توســعه سرمایه گذاری خارجی در حوزه فناوری های نوین ذخیره سازی و پایانه داری نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی خبر داد.

    وی افزود: در نتیجه دیپلماسی فعال وزارت نفت و در راستای تحقق ماموریت های این شرکت در حوزه دریای خزر، خوشبختانه با تلاش تمامی همکاران در پایانه نفتی شمال، زیرساخت های اصلی شامل پهلوگاه ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره سازی و سیستم های اندازه گیری نوسازی و بهسازی شده اند و امروز این پایانه سبز کشور، به شرایط ایده آل گذشته خود برگشته است.

    موسوی تصریح کرد: به روزبودن، چابکی و آمادگی شرکت پایانه های نفتی ایران در پیشبرد تعاملات منطقه‌ای حوزه دریای خزر نقش حیاتی دارد و از این رو تلاش کارکنان در حفظ و نگهداری تاسیسات یک امر مهم و اثربخش است.

    وی با اشاره به توسعه دانش تجربی در بدنه کارشناسی شرکت پایانه های نفتی ایران یادآور شد: برخــورداری از دانش فنــی و اعتمــاد به توان متخصصان داخلــی دو عامل مهم موفقیت در پروژه های صنعت نفت است، از این رو متخصصان فنی و عملیاتی شرکت پایانه هــای نفتی ایران با خلاقیت و نوآوری در عملیــات همچنیــن بهره گیــری از تجارب گذشته موفق شدند بسیاری از فعالیت های ساخت داخل در زمینه تعمیرات، نوسازی و بهسازی تاسیسات را طبق استانداردها و موازین ایمنی بین المللی انجام دهند.

    برچسب ها