عصر خودرو

در پی اقدامات ضد دامپینگ اروپا ؛

فولاد ایران بازار صادراتی کشورهای عربی را نشانه گرفت

عصر بازار- شرکت فولاد مبارکه که هدف اقدامات ضد دامپینگ اتحادیه اروپا قرار گرفته، در حال انتقال نقطه تمرکز خود از اروپا به سمت بازارهای عربی است.

فولاد ایران بازار صادراتی کشورهای عربی را نشانه گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،شرکت فولاد مبارکه که هدف اقدامات ضد دامپینگ اتحادیه اروپا قرار گرفته، در حال انتقال نقطه تمرکز خود از اروپا به سمت بازارهای عربی است، به طوری که بخش عمده صادرات این شرکت در 4 ماهه نخست سال شمسی جاری به این بازارها بوده است.

    به گفته احمد صادقی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، این شرکت در این بازه زمانی 476 هزار تن فولاد به ارزش 200 میلیون دلار صادر کرده که عمدتا به کشورهای عمان، امارات، اردن و مصر بوده است.

    شرکت فولاد مبارکه همچنین به تایلند و چند کشور اروپایی نیز صادرات داشته است. این در حالی است که میزان صادرات این شرکت در کل سال گذشته 700 هزار تن بوده است.

    صادقی پیش بینی کرده که «چشم انداز درخشانی» در انتظار این شرکت باشد که اخیرا تولید خود را افزایش داده، بدهی هایش را کمک کرده و ضمن افزایش صادرات قیمت هایش را پایین آورده است.

    شرکت فولاد مبارکه، بزرگترین تولید کننده فولاد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست. فولاد در سال گذشته بعد از نفت، گاز و پتروشیمی بزرگترین کالای صادراتی ایران بوده است.

    به دلیل پایین بودن هزینه تولید در ایران و قیمت پایین انرژی، محصولات فولادی تولید ایران از دارای مزیت قیمتی در بازارهای بین المللی هستند.

    اتحادیه فولاد اروپا (یوروفر) گفته صادرات ایران به اروپا به بیش از یک میلیون تن در سال رسیده و فولاد مبارکه را به «اقدامات منحرف کننده تجارت» متهم کرده است.

    صادقی گفته، قیمت محصولات فولادی ایران همچنان پایین تر از محصولات تولیدی در بازار بین المللی است و در ایران قیمت ها به انحاء مختلف کنترل می شود تا فشاری بر مصرف کنندگان وارد نشود.

    به گفته مهدی کرباسیان، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایدرو)، این کشور در سال گذشته 4 میلیون تن فولاد صادر کرده است. ایران در حال حاضر 16 میلیون تن فولاد تولید می کند که یک درصد کل فولاد تولیدی جهان را تشکیل می دهد. بر اساس پیش بینی ایدرو میزان صادرات ایران تا سال 2025 میلادی به 20 تا 25 میلیون تن خواهد رسید.

    برچسب ها