عصر خودرو

تهاتر روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران با کالا از روسیه آغاز می‌شود

عصر بازار- صادرات روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران در ازای دریافت کالا از روسیه طی ماه جاری میلادی آغاز می‌شود.

تهاتر روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران با کالا از روسیه آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ،هفته گذشته الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه، در حاشیه هشتاد و ششمین نمایشگاه بین المللی ازمیر رسما اعلام کرد ارسال نفت از ایران براساس برنامه «نفت در ازای کالا» طی ماه جاری آغاز می شود.

    وی ادامه داد ما در حال تدوین و آماده سازی آخرین جزئیات و اسناد شاخص با ایرانیها هستیم و طی ماه جاری میلادی، این برنامه اجرایی خواهد شد.

    آنچه که وزیر انرژی روسیه از آن نفت در ازای کالا نام می برد در واقع همان صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت ایران به روسیه است که بیژن زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرده بود بخشی از عواید حاصل از فروش این نفت خام به صورت نقدی و بخشی نیز به صورت کالا دریافت می شود.

    در سال 2014 ، مذاکرات برای صادرات نفت ایران به روسیه آغاز شد و در این زمان بود ایران تلاش می کرد، صادرات نفت خود را در شرایط تشدید تحریم های غرب افزایش دهد.

    براساس گفته های مسئولان صنعت نفت ایران،قرار بود روسیه روزانه تا ٥۰۰ هزار بشکه از نفت ایران را در ازای تجهیزات و کالاهای روسی خریداری کند که پس از مذاکرات طولانی مدت این رقم از 500 هزار بشکه به 100 هزار بشکه در روز رسید.

    برچسب ها