عصر خودرو

چشم انداز ۲۰۲۰ صنعت حلال مالزی و صادرات ۱۲ میلیارد دلاری در سال

عصر بازار- وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی اعلام کرد که این کشور در تلاش برای کسب ۵۰ میلیارد رینگیت (۱۲ میلیارد دلار) درآمد از صادرات بازار حلال تا سال ۲۰۲۰ است که این میزان حدود ۸.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می شود.

چشم انداز ۲۰۲۰ صنعت حلال مالزی و صادرات ۱۲ میلیارد دلاری در سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی در آیین گشایش جشنواره حلال اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن، گفت که در حال حاضر صنعت حلال حدود 42 میلیارد رینگیت (حدود 10 میلیارد دلار) به صادرات مالزی کمک می کند.
    به نوشته تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، وی روز گذشته گفت که دولت مالزی امیدوار است ضمن تحقق اهداف اقتصادی خود، میزان فرصت های شغلی موجود را از 248 هزار و 508 مورد در حال حاضر به 330 هزار فرصت شغلی در سه سال آینده افزایش دهد.
    وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی در ادامه خاطرنشان کرد که این وزارتخانه در صدد است بتواند سهم تولید ناخالص داخلی از صنعت حلال را که در حال حاضر 7.5 درصد است تا سه سال آینده به 8.7 درصد افزایش دهد.
    'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی نیز که در آیین گشایش ششمین دوره جشنواره حلال (حلفست) مالزی حضور داشت در سخنانی گفت که محصولات حلال این کشور نه تنها از نظر کیفیت، بلکه از نظر بسته بندی، نشان تجاری و استراتژی بازار نیز باید در بالاترین سطح قرار گیرد.
    وی که ریاست شواری حلال مالزی را برعهده دارد اظهارامیدواری کرد کشورش با تامین نیازهای 23 درصد از جمعیت مسلمان جهان، در خط مقدم صنعت حلال قرار گیرد.
    در این جشنواره که مختص کشورهای آ.سه.آن است و تا 27 ماه اوت (5 شهریور) در کوالالامپور ادامه دارد، در 500 غرفه به معرفی 15 هزار کالا و خدمات حلال پرداخته شده است.
    پیش بینی می شود بیش از 100 هزار نفر از علاقمندان به این صنعت از این نمایشگاه دیدن کنند.
    صنعت حلال مالزی که از سال 1974 فعالیت خود را آغاز کرده است، اکنون به یکی از قطب های اصلی اقتصاد این کشور تبدیل شده است.

    برچسب ها