عصر خودرو

ایران پنجمین تامین کننده بزرگ نفت چین شد

عصر بازار- میزان صادرات نفت ایران به چین در ماه جولای به ۵۶۸ هزار و ۷۲۰ بشکه در روز رسید و ایران پنجمین تامین کننده نفت چین در این ماه شناخته شد.

ایران پنجمین تامین کننده بزرگ نفت چین شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، آمارها نشان می دهد که روسیه در ماه جولای برای پنجمین ماه متوالی عنوان بزرگترین تامین کننده نفت چین را به خود اختصاص داده و میزان صادرات نفت خود به این کشور را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش داده است.

    بر اساس اعلام سازمان گمرک چین، میزان صادرات نفت روسیه به چین در ماه گذشته میلادی به 4.97 میلیون تن، معادل 1.17 میلیون بشکه در روز رسید.

    در 7 ماهه نخست امسال،حجم صادرات نفت روسیه به چین حدود 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و به 34.22 میلیون تن، معادل 1.18 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    چین در ماه جولای مجموعا 34.74 میلیون تن، معادل 8.18 میلیون بشکه در روز نفت خام خریداری کرد که پایین تر از ماه ژوئن بود اما همچنان حدود 12 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

    عربستان با صدور 3.99 میلیون تن، معادل 940 هزار بشکه در روز، دومین تامین کننده نفت چین در ماه جولای بود.

    آنگولا با صدور 921 هزار و 520 بشکه در روز، سومین تامین کننده بزرگ نفت چین در ماه جولای بوده است.

    میزان صادرات نفت ایران به چین در ماه جولای با 0.45 درصد افزایش به 568 هزار و 720 بشکه در روز رسید، در حالی که میزان صادرات نفت عراق به چین با رشدی 16 درصدی به 857 هزار و 20 بشکه در روز رسید.

    برچسب ها