عصر خودرو

روس‌نفت سهم چهار ماه از نفت ونزوئلا را فروخت

عصر بازار- شرکت نفت روسی روس نفت با خریداران متعددی برای کل سهم خود از نفت ونزوئلا تا پایان سال، قرارداد بسته است.

روس‌نفت سهم چهار ماه از نفت ونزوئلا را فروخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، روس نفت که حجم رو به رشدی از نفت و محصولات نفتی ونزوئلا را خریداری می‌کند و در عوض اعتبار لازم برای دولت این کشور را تامین می‌کند، پیش از این بشکه‌های نفتی را در آمریکا و آسیا از طریق شرکت‌های بازرگانی فروخته بود.

    مکانیسم فروش جدید مشابه مکانیسمی است که از سوی شرکت آندز پترولیوم - جوینت ونچر شرکت نفت ملی چین و سینوپک - برای فروش سهمیه خود از نفت اکوادور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

    هنوز مشخص نیست کدام پالایشگاه‌ها برای خرید این نفت توافق کردند و حجم مورد مناقصه نیز اعلام نشده است، اما معامله‌گران اظهار کردند که خریداران شامل شرکت‌های آمریکایی هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، برخی از پالایشگاه‌های آمریکایی اخیرا برای خرید مستقیم نفت ونزوئلا از شرکت PDVSA ونزوئلا با مشکل روبه‌رو شده‌اند، زیرا بانک‌های آمریکایی حاضر نشده‌اند اعتبارنامه‌ای که خریداران برای تکمیل واردات از ونزوئلا نیاز دارند را تمدید کنند. تحویل نفت ونزوئلا از سوی روس‌نفت در طول سپتامبر تا دسامبر انجام خواهد شد.

    طبق اسناد شرکت PDVSA، شرکت‌های روس‌نفت و لوک اویل روسیه از ماه مه حدود 250 هزار بشکه در روز نفت و محصولات پالایش شده از ونزوئلا دریافت کرده‌اند.

    برچسب ها