عصر خودرو

مقام اقتصادی تاجیک:

همکاری‌های تجاری تاجیکستان و چین تا ۳ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان از افزایش ۳ میلیارد دلاری گردش مالی میان «دوشنبه» و «پکن» تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.

همکاری‌های تجاری تاجیکستان و چین تا ۳ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، «شریف سعید» رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان در همایش تجار استان «هاینان» چین و بازرگانان تاجیک گفت: «دوشنبه» و «پکن» قصد دارند گردش مالی خود را تا سال 2020 به 3 میلیارد دلار افزایش دهند.

    سعید در این زمینه گفت: از زمان به امضا رسیدن معاهده دوستی، همسایگی و همکاری میان تاجیکستان و چین گردش مالی بین این 2 کشور برای چندین بار افزایش یافته، همچنین همکاری‌های منطقه‌ای و سرمایه گذاری بین دوشنبه و پکن گسترش و موفقیت‌هایی چشمگیری در تجارت دو جانبه داشته است.

    وی در ادامه با بیان اینکه تاجیکستان و چین به طور فعال در چارچوب سازمان همکاری شانگهای همکاری کردند، افزود: همکاری‌های این 2 کشور نه تنها در بخش انرژی آبی، بلکه در زمینه علم و فن آوری، کشاورزی، حمل و نقل، مهندسی، ساختمان، استخراج معادن، صنایع سبک و صنعت پردازش افزایش یافته و فرصتی مناسبی برای گسترش حجم تجارت متقابل و بهبود کیفیت تعامل اقتصادی بین 2 کشور فراهم کرده است.

    سعید تصریح کرد: دولت تاجیکستان شرایط مناسبی برای حمایت از بازار، سرمایه‌گذاری و توسعه بخش خصوصی در این کشور را ایجاد کرده است.

    وی ادامه داد: تاجیکستان دارای پروژه‌های بزرگ سرمایه گذاری است که تنها با سرمایه‌گذاری خارجی قابل اجرا می‌باشند و علاوه بر این، در این کشور غنی‌ترین ذخایر منابع طبیعی وجود دارد و در مجموع، بازار دوشنبه برای سرمایه گذاران چینی قابل توجه است.

    این در حالی است که چند روز قبل در دوشنبه همایش تجار استان هاینان چین و بازرگانان تاجیک برگزار شد.

    در این همایش بیش از 100 تاجر تاجیک و همچنین رؤسا و نمایندگان 25 شرکت با نفوذ استان هاینان چین که در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری فعالیت دارند، شرکت کردند.

    برچسب ها