عصر خودرو

افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه فرابورس؛

رشد ۳ واحدی فرابورس با اهرم میدکو

عصر بازار-در اولین روز کاری شهریور ماه شاخص فرابورس تحت تاثیر رشد ۳.۷۲ واحدی میدکو، سبزپوش به معاملات خود پایان داد .

رشد ۳ واحدی فرابورس با اهرم میدکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، افزایش 3 واحدی آیفکس و رشد حجم و ارزش معاملات، ماحصل دادوستدهای امروز معامله‌گران در بازار فرابورس ایران است که به صعود شاخص کل تا ارتفاع 940 واحدی و نقل و انتقال بیش از 182 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 883  میلیارد ریال انجامید. در همین حال حجم و ارزش معاملات نیز در پایان بازار به ترتیب با افزایش 24 و 47 درصدی نسبت به روز گذشته روبه‌رو شد که از دادوستد بیش از 182 میلیون ورقه بهادار در مجموع بازارها، بازار سهام (مجموع بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME)، معامله 180 میلیون سهم را به ارزش 477 میلیارد ریال خود اختصاص داد.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت  بیمه کوثر با رشد 5.4 درصدی در صدر معاملات فرابورس با بیشترین رشد قیمت پایانی قرار گرفت، پس ازآن نماد شرکت مبین وان کیش که به تازگی در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شده است، در صدر نمادهایی قرار گرفت که بالاترین رشد قیمتی را تا سقف 5 درصد شاهد بود.

    همچنین نمادهای «میدکو»، «شلیا» و «شتوکا» نیز بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. در همین حال نمادهای «بهپاک»، «سدبیر» و «قچار» نیز بیشترین کاهش قیمت را به ثبت رساندند.

    در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز تسه‌ها در همان محدوده قیمتی روز گذشته خرید و فروش شدند. در این تابلو بیش از 65 هزار ورقه تسه به ارزش 51 میلیارد ریال معامله شد.

    در نهایت بازار اوراق با درآمد ثابت نیز میزبان معامله 331 هزار ورقه به ارزش 330 میلیارد ریال قرار گرفت و نمادهای صخابر و ماهان 99 با رشد 2.33 درصدی در صدر این بازار قرار گرفتند.

    برچسب ها