عصر خودرو

یک موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرد؛

نفت در محدوده ۵۰ دلار باقی می ماند

عصر بازار- یک موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرد قیمت نفت همچنان در محدوده ۵۰ دلار باقی خواهد ماند، مگر اینکه در مهر ماه شاهد اتفاقی غیرمنتظره در یکی از مناطق مهم جهان باشیم.

نفت در محدوده ۵۰ دلار باقی می ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، حلیما کرافت، رئیس بخش استراتژی کالایی موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس گفت، قیمت نفت همچنان در محدوده نزدیک 50 دلار باقی خواهد ماند، مگر اینکه در ماه اکتبر(مهر ماه) شاهد اتفاقی غیرمنتظره در یکی از مناطق مهم جهان باشیم و این مسئله موجب افزایش قیمت نفت شود.

    اولین اتفاق احتمالی ای که کرافت و تیمش در موسسه کپیتال مارکتس رصد می کنند، نکول شرکت نفتی پترولیوس دی ونزوئلا در پرداخت بدهی هایش است. تولید نفت این شرکت دولتی ونزوئلا در این اواخر به دلیل بحران مالی ناشی از افت قیمت نفت و سوء مدیریت اقتصادی دولت نیکولاس مادورو به صورت مداوم کاهش داشته است.

    کرافت در این باره گفت: «آنها 3.5 میلیارد دلار بدهی دارند که زمان سررسید آن بازه زمانی اکتبر تا نوامبر است. اگر آنها نتوانند بدهی هایشان را پرداخت کنند، این تاثیر قابل توجهی بر چشم انداز تولید نفت ونزوئلا خواهد گذاشت.»

    کاهش تولید نفت ونزوئلا منجر به کاهش مازاد عرضه در بازار نفت خواهد شد و تاثیری مثبت بر قیمت ها خواهد گذاشت.

    اتفاق غیرمنتظره بعدی می تواند خروج دولت آمریکا از توافق برجام باشد که موجب لغو تحریم ها علیه ایران شده است. دونالد ترامپ ممکن است از تایید پایبندی ایران به برجام خودداری کند. در صورت چنین اقدامی، تحریم های آمریکا علیه ایران مجددا برقرار خواهد شد و این بر تولید نفت این کشور تاثیر خواهد گذاشت.

    جان کیلداف، عضو موسسه اگین کپیتال گفت، این نگرانی های ژئوپلتیک ممکن است تا حدی بیش از حد غلو آمیز باشند. وی خاطر نشان کرد، 5 کشور دیگری که در توافق هسته ای ایران حضور دارند احتمالا با آمریکا همراهی نخواهند کرد و حاضر به بازگرداندن تحریم ها علیه ایران نخواهند شد.

    وی همچنین خاطر نشان کرد که ونزوئلا به کشورهای روسیه و چین بدهکار است. این کشورها مشکلی با دریافت نفت به جای پول از ونزوئلا ندارند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو