عصر خودرو

رئیس خانه معدن ایران خبرداد؛

صدور مجوز اکتشافات مقدماتی در پهنه جدید معدنی چادرملو

عصر بازار- رییس خانه معدن ایران از صدور مجوز محیط زیست برای اکتشافات مقدماتی در پهنه D۱۹ در محدوده معدنی چادرملو خبر داد.

صدور مجوز اکتشافات مقدماتی در پهنه جدید معدنی چادرملو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما،  محمدرضا بهرامن گفت: با توجه به اتمام ذخایر معدن کنونی چادرملو تا 6 سال آینده و سرمایه گذاری‌های عظیم صورت گرفته برای ایجاد حلقه ارزش افزوده تا محصولات فولادی؛ نیاز است محدوده معدن سنگ آهن چادرملو، یکبار دیگر از نظر اکتشافی، بازبینی و ذخایر سنگ آهن آن شناسایی شود.

    وی افزود: بر اساس اکتشافات پایه‌ای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، احتمال وجود ذخایر غنی در محدوده D19 بسیار بالاست و با توجه به درک متقابلی که میان سازمان محیط زیست و بخش معدن به وجود آمده است، مجوز انجام اکتشافات مقدماتی در این منطقه صادر شد تا چادرملو بتواند به میزان دقیق ذخایر سنگ آهن موجود در این منطقه دست یابد.

    بهرامن گفت: این تفاهم نشان می‌دهد دولت دوازدهم و بخش معدن به درک مشترکی رسیده اند و تلاش می‌کنند با توجه به دغدغه‌های کلان ملی، مسائل را حل و فصل کنند تا هم معادن فعال شوند و هم اینکه محیط زیست و حیات وحش ما کمترین آسیب را ببیند.

    محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم این تعامل را در ایجاد فضای مناسب و درک متقابل از ضرورت بهره برداری ذخایر معدنی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور مهم دانست و گفت:همواره خود را متعهد و ملزم به رعایت تمامی ضوابط زیست محیطی می‌دانیم و امیدواریم در این پهنه معدنی به ذخایر مناسبی دست یابیم.

    وی با اشاره به شناسایی اولیه ذخیره 100 میلیون تنی این پهنه معدنی اظهار امیدواری کرد با اکتشافات اولیه میزان دقیق ذخایر قطعی این معدن شناسایی شود.

    مدیرعامل چادرملو با یاداوری اینکه بهره برداری از این معدن سنگ آهن بطور مشترک به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ آهن مرکزی ایران واگذار شده است، گفت: همان طور که با آغاز بهره برداری از معدن چادرملو در دل کویر مرکزی و در فاصله 180 کیلومتری یزد، بیش از 80 هکتار فضای سبز ایجاد کردیم و نه تن‌ها حیات وحش منطقه را برهم نزدیم بلکه امنیت بیشتر هم فراهم کردیم، اکنون نیز خود را متعهد به ایجاد محیطی مناسب، منطبق با اکوسیستم منطقه می‌دانیم.

    پهنه جدید D19 در فاصله 30 کیلومتری معدن کنونی چادرملو واقع شده و با توجه به رو به پایان بودن ذخیره این معدن تا 5 تا 6 سال آینده، بهره برداری از پهنه D19 برای ادامه فعالیت‌های مجتمع عظیم معدنی چادرملو بسیار حیاتی است.

    برچسب ها