عصر خودرو

کنسرسیوم بین المللی، عملیات آماده سازی کارگاه های توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را آغاز کرد

عصر بازار- معاون توسعه طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس از آغاز آماده سازی و تجهیز کارگاه عملیاتی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از سوی کنسرسیوم توسعه دهنده طرح خبر داد.

کنسرسیوم بین المللی، عملیات آماده سازی کارگاه های توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نخستین قرارداد جدید نفتی در پساتحریم در دوازدهم تیرماه جاری بین شرکت ملی نفت و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا شد.
    ارزش قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی چهار میلیارد و 800 میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن آن، روزانه 56 میلیون مترمکعب (معادل 2 میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود.
    این قرارداد، نخستین قرارداد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی است که پس از لغو تحریم ها امضا شد.
    بر اساس این قرارداد، یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری توتال فرانسه ایجاد شده است که شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران اعضای دیگر آن را تشکیل می دهند.
    به گزارش وزارت نفت، «مرتضی زرین‌گل » معاون توسعه طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس در جریان بازدید از تاسیسات ذخیره سازی میعانات گازی پارس جنوبی گفت: با آماده سازی شرایط برای آغاز فعالیت‌ها از سوی واحدهای فنی و پشتیبانی، تیم‌های کامل عملیاتی از بخش پیمانکاران و دستگاه نظارتی کارفرما در محل پروژه مستقر خواهند شد.
    طرح توسعه فاز 11 دارای دو سکو هر کدام با ظرفیت برداشت روزانه 28 میلیون مترمکعب است. عملیات ساخت این دو سکو با مدیریت کنسرسیوم طرح، مشارکت پیمانکاران ایرانی حوزه فراساحل و خلق ظرفیت‌های جدید اشتغال در یاردهای صنعتی کشور در ماه‎های پیش رو آغاز می‌شود.
     سهم توتال به عنوان رهبر این کنسرسیوم در این قرارداد 50.1 درصد است. شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران نیز به ترتیب 30 و 19.9 درصد سهم دارند.
    این طرح با هدف تولید حداکثری و پایدار روزانه 2 میلیارد فوت مکعب (برابر با حدود 56 میلیون مترمکعب) گاز غنی ترش از منابع بخش فراساحل فاز 11 میدان گازی مشترک پارس جنوبی و انتقال آن به خشکی اجرا می شود.

    برچسب ها