عصر خودرو

دوشنبه ۱۵ تیر ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۰۴.۱۵در بازار برق بورس انرژی۸۴۶مگاوات برق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۷۱ درصدی را نشان می دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی)در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و رشد 0.1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند نزولی قیمت در دو روز اخیر در 535,000 ریال به ثبات رسیده است و نوسان شدید در آن مشاهده نمی شود.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژیاکثر معاملات در محدوده قیمت های روز گذشته صورت پذیرفت و بنظر می رسد قیمت های فعلی جذابیت لازم را برای شرکت های توزیع نیروی برق داراست زیرا تقاضای مناسبی در این قیمت ها در بازار وجود دارد. البته شایان ذکر است در حال حاضر حدود 70 درصد از اعتبار تیر ماه از سوی شرکت های توزیع نیروی برق مصرف شده است.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940425 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940425 را نشان می‌دهد.همانطور که مشخص است روند نزولی انتهای دوره در معاملات امروز شیب بیشتری به خود گرفته و قیمت در محدوده 530,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در انتهای دوره روندی با ثبات در محدوده 539,000 ریال بوده است.
    همانطور که مشاهده می شود قیمت های امسال در ابتدای دوره نسبت به سال گذشته به مراتب بالاتر بوده اما در انتهای دوره و با توجه به روند نزولی شدید قیمت، پایین تر از قیمت های سال گذشته معامله می شود.
    در این نماد تا به امروز 819مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات07/04/1394 با 560 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930425 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :


     

    برچسب ها