عصر خودرو

چین بازارهایش را به روی سرمایه‌گذاری خارجی باز می‌کند

عصر بازار- مجمع دولتی کابینه چین قوانین و ابزارهایی را برای تضمین رشد پایدار سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد.

چین بازارهایش را به روی سرمایه‌گذاری خارجی باز می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از افکارنیوز، در سند دولتی‌ای که دراین باره منتشر شده است آمده است: کشور باید به کاهش محدودیت‌های دسترسی به بازار برای پول خارجی ادامه دهد.

    لیستی از قوانین سرمایه‌گذاری خارجی که به صورت پایلوت در مناطق آزاد تجاری تست شده است، و بخش‌ها و صنایعی که دولت در نظر دارد سرمایه‌گذاران خارجی را تشویق به سرمایه‌گذاری در آنها کند، به‌زودی در سراسر چین منتشر خواهد شد.

    در این سند گفته شده است که چین دسترسی به بازار خود را افزایش می‌دهد تا به سرمایه‌های خارجی اجازه دهد به بخش‌هایی شامل تولید خودروهای با انرژی نو، طراحی کشتی، نگهداری از هواپیما و حمل‌ونقل ریلی مسافران، وارد شوند.

    در ادامه این سند آمده است که دولت سیاست‌گذاری‌های حمایتی بودجه‌ای و مالیاتی را هم برای تشویق سرمایه‌گذاران آن‌سوی مرزها به کار خواهد گرفت تا سرمایه‌گذاری‌ها را توسعه دهد و از نقش آنها در بهینه‌سازی ساختار تجارت و خدمات استفاده کند.

    این سند همچنین اعلام کرد که تا قبل از پایان امسال چین جزئیات قوانین جدیدی را برای اعطای ویزا به متخصصان خارجی که شامل افزایش زمان اعتبار ویزا می‌باشد، معرفی خواهد کرد.

    ژونگ شان وزیر تجارت گفت: با بازار بزرگ چین و بهبود فضای تجارت، ما اطمینان داریم که در آینده می‌توانیم جریان ورودی سرمایه خارجی به داخل کشورمان را در سطح بالایی حفظ کنیم.

    برچسب ها