عصر خودرو

در پایان ماه پنجم سال ۲۰۱۷ میلادی؛

بدهی چین به ۳۰۰ برابر GDP رسید

عصر بازار- کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که میزان بدهی چین در ماه «می» به ۳۰۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور رسید.

بدهی چین به ۳۰۰ برابر GDP رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که افزایش بدهی چین بر روی رشد اقتصادی این کشور و اقتصاد جهانی تاثیر منفی می گذارد. 

    پیش بینی می شود میزان بدهی این کشور تا پایان سال جاری میلادی به 7 تریلیون و 600 میلیارد دلار  برسد که از آن بعنوان «بدهی بد» یا بدهی که توان بازپرداخت آن وجود ندارد، یاد می شود. 

    چند روز پیش صندوق بین المللی پول اعلام کرد  بدهی چین می تواند دلیلی برای بحران مالی بعدی - به دنبال بی ثبات شدن بازپرداخت وام ها- شود. 

    صندوق بین المللی پول اعلام کرد،  رشد اعتباری چین به دلیل افزایش ریسک ها و رشد کند اقتصادی در مسیر خطرناکی قرار گرفته است.  مقامات صندوق بین المللی پول اظهار داشتند که چین نیازمند رشد 3 برابری در رتبه اعتباری خود است تا رشد اقتصادی این کشور همانند سال 2008 میلادی شود.

    بر همین اساس «موسسه فاینناس بین الملل» اعلام کرد، مجموع بدهی های چین تا ماه «می» سال جاری میلادی معادل 304 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. 

    همچنین نسبت بدهی خانوارهای چینی به بیش از 45 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه نخست سال 2017 میلادی رسیده است که بیشترین رقم در تاریخ این کشور است؛ در حالیکه این رقم برای بازارهای نوظهور 35 درصد است. 

    از بحران مالی سال 2008 میلادی، چین بعنوان موتور رشد اقتصاد جهانی لقب گرفته و در سال های اخیر به بیش از نیمی از رشد افزایش تولید ناخالص داخلی جهان کمک کرده است.

    برچسب ها