عصر خودرو

سایه سیاست های آمریکا بر بازار نفت

عصر بازار- کاهش دکل های نفتی آمریکا در کنار خبر تعطیلی یکی از پالایشگاه های نفت این کشور توانست قیمت نفت را در معاملات روز جمعه ۳ درصد افزایش دهد تا کاهش قیمت نفت در هفته گذشته تا حد زیادی جبران شود.

سایه سیاست های آمریکا بر بازار نفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از آنا، قیمت نفت در طول هفته گذشته با افت 3.5 درصدی قیمت همراه بود اما خبرها از صنعت نفت آمریکا در روز جمعه توانست قیمت ها را در بازار تقویت کرده و این زیان را جبران کند و نفت برنت با 1.2 درصد رشد هفته را به پایان برد.

    بر این اساس،‌ قیمت نفت برنت در پایان معاملات 52.86 دلار در هر بشکه بسته شد. همچنین نفت سبک آمریکا نیز با قیمت 48.7 دلار به کار خود پایان داد.

    آمارها نشان می دهد که شمار دکل های حفاری آمریکا پنج حلقه کاهش یافته و مجموع دکل‌های حفاری را به 763 حلقه رسانده است. شمار دکل‌های حفاری در مدت مشابه سال گذشته 406 حلقه بود.

    همچنین از سوی دیگر کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی زمینه را برای تقویت بیشتر قیمت نفت فراهم کرده است.

    با وجود تقویت قیمت نفت به دلیل اخبار نفتی از آمریکا، اما تخطی عراق از توافق کاهش تولید نگرانی ها را مبنی بر کاهش قیمت نفت بیشتر کرده است. این در حالی است که نیجریه و لیبی نیز تولید خود را افزایش داده اند و همین امر سبب شده تا فعالان بازار نفت با دیده تردید به رشد قیمت ها در این بازار بنگرند.

    برچسب ها