عصر خودرو

هر اونس ۱۱۶۵ دلار

ثبات نسبی در بازار طلا

عصر بازار: در پی تقویت ارزش دلار و ترس ناشی از افزایش نرخ بهره در سال جاری توسط فدرال رزرو، طلا بعد از سه جلسه افت قیمت، در معاملات روز دوشنبه به ثبات نسبی رسید؛ ولی همچنان در حالت معلق در پایین‌ترین مقدار دو هفته اخیر خود معامله شد.

ثبات نسبی در بازار طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار به نقل از اقتصادنیوز، امروز در آغاز هفته کاری بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا با اندکی تغییر نسبت به هفته گذشته به یکهزار و 165 دلار رسید. این در حالی است که فلز زرد روز جمعه و بعد از رشد یک درصدی در ابتدای این جلسه، در پی کاهش نرخ بهره چین برای ششمین بار در سال جاری دچار افت شده و به سطح قیمتی یکهزار و 158 دلاری نیز رسیده بود که کمترین مقدار آن از 13 اکتبر بود.

    سرمایه‌گذاران در ابتدا بر این عقیده بودند که به دلیل شکننده بودن اقتصاد جهانی، بانک مرکزی آمریکا زمان افزایش نرخ بهره را به تاخیر خواهد انداخت ولی اقدام مقامات چین در اجرای دور جدید محرک‌های پولی و آمار اقتصادی فراتر از حد انتظار آمریکا باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری به بیشترین مقدار برسد.

    از سوی دیگر دلار با ایستادن در بالاترین مقدار 2 ماه و نیم اخیر خود در روز جمعه و بعد از کاهش نرخ بهره چین، روز دوشنبه با اندکی افت مواجه شد. ادوارد میر تحلیلگر اف‌سی استون در این باره اعلام کرد: «در کوتاه مدت ما همچنان روند نزولی برای طلا و روند صعودی برای دلار را مشاهده خواهیم کرد، بهبودهای اخیر در بازار سهام جهانی به ضرر بازار طلا خواهد بود.»

    بازار سهام جهانی بعد از کاهش نرخ بهره چین در حال اوج‌گیری است.

    سرمایه‌گذاران شمش در انتظار نشست قانونگذاری فدرال‌رزرو در ادامه این هفته هستند. نرخ بهره بالاتر باعث پایین آمدن ارزش طلا خواهد شد. در حالی که انتظار نمی‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست این هفته خود نسبت به افزایش نرخ بهره اقدام کند، سرمایه‌گذاران چشم انتظار سرنخ‌هایی از اقتصاد جهانی یا بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره در نشست ماه دسامبر هستند.

    فدرال رزرو به دنبال افزایش نرخ بهره برای اولین بار در یک دهه اخیر است ولی زمان دقیق این اقدام هنوز مبهم باقی مانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها