عصر خودرو

سیاست صبر معامله گران ادامه دارد؛

فعالان بازار محصولات شیمیایی در انتظار چند خبر ظریف

عصر بازار: شمارش معکوس برای پایان فرصت تمدید مذاکرات هسته ای باعث شده تا همه بازارها در انتظار اعلام اخبار نهایی مذاکرات باشند؛ در همین حال امروز معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالای ایران نیز آرام تر از هفته های قبل دنبال شد.

فعالان بازار محصولات شیمیایی در انتظار چند خبر ظریف
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، معاملات محصولات شیمیایی امروز روند آرام تری را نسبت به هفته های گذشته طی کرد، به طوری که جوش شیرین پتروشیمی شیراز تنها کالایی بود که با افزایش تقاضا روبه رو شد.

    امروز عرضه 500 تنی جوش شیرین پتروشیمی شیراز یک هزار و 390 تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا یک هزار و 195 تومان است و معامله گران میانگین قیمت یک هزارو 353 تومان را برای خرید آن ثبت کردند.

    مهدی میرشاه محمدی، مدیرکالایی کارگزاری پارسیان در این باره گفت: با توجه به شرایط موجود در بازار و انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات هسته ای به نظر می رسد معامله گران برای ورود به معاملات تردید دارند.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر همواره بازار محصولات پلیمری به دلیل تجاری بودن آن با تقاضای بیشتری نسبت به شیمیایی ها روبه رو هستند، اما محصولات شیمیایی به دلیل ذخیره دشوار در انبار ها، همواره بازاری متعادل دارند.

    مدیرکالایی کارگزاری پارسیان با اشاره به نوسان قیمت دلار در روزهای اخیر تاکید کرد: به نظر می رسد اکثر معامله گران با توجه به انتشار اخبار مثبت از مذاکرات، از ورود به مبادلات ترس دارند و ترجیح می دهند با آگاهی بیشتر نسبت به نتایج مذاکرات برای خریدهای بیشتر تصمیم گیری کنند.

    در همین حال امروز هم بازار محصولات شیمیایی بی رمق بود و تعداد زیادی از محصولات وارد سیستم مچینگ شد، اسیداستیک پتروشیمی فن آوران، تری اتانول آمین و منومر وینیل استات پتروشیمی شازند، استایرن منومر پتروشیمی پارس و سودکاستیک پتروشیمی بندرامام جز کالاهایی بودند که با عدم استقبال خریداران مواجه شدند.

    البته در این روز منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون، الکیل بنزن خطی سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، اورتوزایلین برزویه و بوعلی سینا، همچنین کربنات سدیم سبک و اوره صنعتی پتروشیمی شیراز، بنزن بندرامام و بوعلی سینا با تقاضاهایی پایین تر از عرضه و با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند.

    برچسب ها