عصر خودرو

حسن محتشم مطرح کرد:

نوسازی بافت‌های فرسوده برنامه اجرایی می‌خواهد نه وعده تسهیلات

عصر بازار- عضوعلی البدل هیئت مدیره انجمن انبوه سازان، واگذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به انبوه سازان برای نوسازی بافت‌های فرسوده را مفید ولی غیر کاربردی دانست و در این باره گفت: در سال‌های گذشته بارها وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت تسهیلات جهت نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کرده است. منتها اینکه پرداخت تسهیلات برای چه کاری و با چه مکانیزمی باشد، مورد تایید انبوه سازان نیست.

نوسازی بافت‌های فرسوده برنامه اجرایی می‌خواهد نه وعده تسهیلات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، حسن محتشم با تاکید بر تفویض تمام اختیارات به انبوه سازان افزود: طبق مذاکراتی که با شرکت عمران و بهسازی شهری صورت گرفته بنا شده است، اختیاراتی به انبوه سازان داده شود تا انجمن با جهت دهی به انبوه سازان برای نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کند. در نهایت خواسته ما این است که توسط انجمن‌های استانی بافت‌های فرسوده شناسایی و برای نوسازی آن اقدام شود.

    عضوعلی البدل هیئت مدیره انجمن انبوه سازان با اشاره به اینکه یک عامل بازدارنده برای حضور انبوه سازان در این پروژه‌ها وجود دارد، گفت: پروسه ورود به نوسازی بافت‌های فرسوده، آگهی‌هایی است که بعد از شناسایی پلاک‌های واجد شرایط نوسازی ثبت می‌شود و متقاضیان باید از طریق آگهی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. این راه با سیاست‌های انبوه سازان همسو نیست. پیشنهاد ما برای بر طرف کردن این مشکل این بود که پلاک‌های بافت فرسوده را به انجمن‌های استانی انبوه سازان واگذار کنند، و انجمن‌ها هم پلاک‌های مذکور را بین سرمایه‌گذاران واجد شرایط، از طریق مزایده و مناقصه واگذار کنند.

    وی درادامه با تاکید بر روند کند نوسازی طی سال‌های اخیر افزود: 15 سال است که بافت فرسوده با وعده نوسازی سالانه 10 درصد بلاتکلیف است و هیچ اتفاق چشمگیری در این حوزه نیفتاده است.

    محتشم با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: ارائه 1000 میلیارد تومان تسهیلات به انبوه سازان زمانی به نوسازی کمک می‌کند که موانع ذکر شده برداشته شود و دولت همسو با انبوه سازان برای بهبود وضعیت بافت فرسوده برنامه ریزی کند.

    عضوعلی البدل هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران با تاکید بر اهمیت این امر اظهار کرد: در حال حاضر برخی از انبوه سازان به صورت موردی وارد فضای نوسازی شده‌اند. منتها برای تحول بافت‌های فرسوده عزم جدی لازم است تا به صورت کلان این بخش مورد حمایت قرار بگیرد و مشکلات بسیاری از مردم که در این مناطق زندگی می‌کنند، رفع شود.

    برچسب ها