عصر خودرو

چین واردات از کره شمالی را ممنوع کرد

عصر بازار- چین واردات زغال سنگ، سنگ آهن، سرب و غذاهای دریایی از کره شمالی را ممنوع اعلام کرد؛ کارشناسان برآورد کرده اند اقتصاد کره شمالی از تحریم های جدید کشورها حدود یک میلیارد دلار زیان ببیند.

چین واردات از کره شمالی را ممنوع کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، به دنبال افزایش فشار بر روی کره شمالی به دلیل آزمایش موشکی این کشور، «پکن» ممنوعیت واردات زغال سنگ، سنگ آهن، سرب و غذاهای دریایی از کره شمالی را اعلام کرد. 

    این تحریم در جهت تحریم های جدید سازمان ملل است که عرصه اقتصادی را بر «پیونگ یانگ» تنگ تر می کند.

    بر همین اساس، ساعاتی پیش وزرات بازرگانی چین در سایت خود اعلام کرد، از روز سه شنبه واردات زغال سنگ، سنگ آهن، سرب و غذاهای دریایی از کره شمالی به خاک چین ممنوع شده است. 

    صادرات سنگ آهن کره شمالی به چین در 5 ماه نخست سال جاری میلادی به ارزش 74 میلیون و 400 هزار دلار اعلام شده که این رقم در حدود کل صادرات سنگ آهن کره شمالی به چین در سال 2016 میلادی است.

    البته صادرات ماهی و غذاهای دریایی کره شمالی در ماه ژوئن سال جاری میلادی به چین 46 میلیون و 700 هزار دلار گزارش شده که در مقایسه با ماه قبل از آن 32.8 میلیون دلار افزایش نشان می دهد.

    کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که تحریم های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی می تواند سالانه تا یک میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب وارد کند.

    «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین گفت: تحریم های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی، چراغ سبزی برای چین در راستای اعمال تحریم های سفت و سخت علیه کره شمالی بود.

    برچسب ها