عصر خودرو

معاون وزیر نفت تاکید کرد:

صنعت پتروشیمی از پتانسیل های بورس کالا استفاده کند

عصر بازار: معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران طی جلسه هم اندیشی با حضور مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه بورس کالای ایران می تواند در زمینه تامین مالی و پوشش ریسک صنعت پتروشیمی نقش بسزایی ایفا کند، تاکید کرد : صنعت پتروشیمی کشور از پتانسیل های بورس کالا در جهت توسعه و رشد این صنعت مهم کشور استفاده کند.

صنعت پتروشیمی از پتانسیل های بورس کالا استفاده کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، «عباس شعری مقدم» همچنین خواستار حضور پررنگ تر صنعت پتروشیمی در بازار سرمایه کشور شد و گفت : صنعت پتروشیمی می تواند از ابزارهای مالی موجود در بورس کالا بیشترین بهره را ببرد که نتیجه آن نه تنها برای این صنعت سودمند خواهد بود، بلکه اقتصاد ملی را پربارتر می کند.

    «حامد سلطانی نژاد» مدیرعامل بورس کالای ایران نیز در این نشست با اعلام اینکه بسترها و مکانیسم بورس کالا آمادگی همکاری های لازم را در جهت رشد و توسعه صنعت پتروشیمی کشور دارد، توضیح داد: ابزارهای مختلفی در بورس کالای  ایران در خصوص تأمین مالی و پوشش ریسک صنعت پتروشیمی در ابعاد داخلی و بین المللی وجود دارد که می توان با همفکری صنعتگران این بخش مناسب ترین ابزار را متناسب با نیاز زیرمجموعه ها و نوع کالا در اختیار آنها قرار داد.

    وی افزود : اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق سلف ارزی، صندوق های کالایی، گواهی سپرده کالایی و ابزارهای مشتقه در حوزه محصولات پتروشیمی قابل پیاده سازی است.

    «سلطانی نژاد» با بیان اینکه  تمرکز ما هم اکنون بر راه اندازی بازار مالی برای کالاهای پذیرش شده است، گفت:  تاکنون تمرکز بورس کالا بر بازار معاملات فیزیکی بوده است؛ این در صورتی است که در دنیا اینطور نیست که برای خرید یک کالا صرف خرید آن کالا مورد نظر باشد، بلکه خدمات مالی همان کالا هم مدنظر خریدار است. ما تلاش می کنیم در کنار بسترسازی برای معاملات و فروش کالاها، سایر خدمات مالی همراه را نیز به معامله گران و سرمایه گذاران ارائه دهیم و برای کالاهای پرطرفدار و پربازیگر عرصه اقتصاد داخلی و بین المللی بازار مالی ایجاد کنیم.

    مدیرعامل بورس کالای ایران در پایان این نشست با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در ایران دارای مزیت نسبی است گفت: برای صنعت پتروشیمی کشور در عرصه اقتصادی بازیگران زیادی وجود دارد و و مکانیسم بورس کالا آمادگی همکاری های لازم را در جهت رشد و توسعه صنعت پتروشیمی کشور دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها