عصر خودرو

یک کارشناس بانکی مطرح کرد:

بازار ارز ثبات یافته است

عصر بازار: یک کارشناس بازار پولی و بانکی معتقد است: در مجموع اقتصادایران به ویژه بازار ارز تا برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی شاهد تغییری نخواهد بود.

بازار ارز ثبات یافته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محمد مهدی رئیس‌زاده اظهار کرد: اقتصاد ایران و بازارهایش در حالت انتظار به سر می‌برند و در شرایط فعلی نمی توان گفت این بازارها دچار تغییر چندانی خواهند شد چراکه باید تحریم‌های اقتصادی برداشته شوند تا شاهد پویایی در این بخش ها باشیم.

    این کارشناس پولی و بانکی معتقد است: در شرایط فعلی اقتصادایران با معضل کمبود منابع و نقدینگی مواجه است و این مساله بر بازارها اثر گذاشته اشت به طوریکه کمبود نقدینگی باعث رخوت سنگین بازار سرمایه شده است.

    او افزود: و یا در بازار ارز هنوز نمی توان گفت ریزش قیمت ها ادامه دار است. البته آمار چند روز گذشته نرخ دلار نشان از آن دارد که نرخ خرید و فروش دلار به یکدیگر بسیار نزدیک است و می‌توان امید داشت که ثبات در بازار ادامه داشته باشد.

    رئیس‌زاده در رابطه با سیاست های دولت برای خروج از رکود گفت: اگر بخش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و پرداخت 7500 میلیارد تومانی که اعلام شد، اجرایی شود می‌توان به بسته خروج از رکود امیدوار بود.اما خروج از رکود به معنای واقعی نیازمند برداشته شدن تحریم‌هاست.

    وی با تاکید بر این که در دو سال اخیر بارها از پرداخت یارانه تولید سخن به میان آمده اما عملیاتی نشده است، افزود: بسته رونمایی شده منوط به آن که اجرا شود سیاست بسیار خوبی است که شرط اجرای آن اختصاص مبالغ اعلامی است.

    او با اشاره به این که پیش بینی می‌شود برنامه تسهیلات 10 میلیون تومانی و وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو تحرک تقاضا در بازار خودرو را به همراه داشته باشد، یادآور شد: صنعت خودرو همیشه مورد انتقاد بوده است، از این اگر تسهیلات در نظر گرفته شده خرید خودرو به صنایع کوچک و متوسط پرداخت می‌شد با توجه به افزایش اشتغال و تحریک بیشتر طرف تقاضا کارائی و تاثیر بیشتری داشت.

    رئیس‌زاده بیان کرد: با توجه به آنکه در چند وقت گذشته تبلیغات فرهنگ خرید مردم برای خودرو را دستخوش تغییر کرده، بسته خروج از رکود در بخش خودرو زمان بر خواهد بود.

    او افزود: همچنین در رابطه با هزینه کرد کارت‌های 10 میلیون تومانی خرید کالا مکانیزم هزینه باید به گونه‌ای باشد تا کالای بادوام تولید داخل خریداری شود، در حال حاضر فرهنگ خرید در بین جوان به‌گونه‌ای است که کالای وارداتی بر کالای داخلی ارجحیت دارد.

    این کارشناس بازار پولی و مالی در رابطه با سیاست‌های گذشته تحریک تقاضای دولت همچون وام 80 میلیون تومانی مسکن گفت: به دلیل آنکه قیمت نهایی کالا و خدمات در کشور به خصوص استان‌های بزرگ همچون تهران با قدرت خرید و درآمد مردم همخوانی ندارد سیاست‌هایی چون وام مسکن 80 میلیون تومانی با بازپرداخت بسیار سنگین جوابگوی نیاز اقتصاد نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها