عصر خودرو

آژانس بین‌المللی انرژی:

اوپکی‌ها ۷۵ درصد و غیراوپکی‌ها ۶۷ درصد به توافق کاهش تولید پایبند بودند

عصر بازار- آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد میزان وفاداری کشورهای عضو اوپک به توافق در ماه جولای به ۷۵ درصد کاهش یافته است و میزان وفاداری کشورهای غیراوپکی نیز به مراتب کمتر و به ۶۷ درصد کاهش یافته است.

اوپکی‌ها ۷۵ درصد و غیراوپکی‌ها ۶۷ درصد به توافق کاهش تولید پایبند بودند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تولیدکنندگان بزرگ نفت در پیروی از این توافق برای کاهش تولید با چالش روبرو هستند، یک درصد کاهش یافت.

    کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان بزرگی نظیر روسیه در ماه نوامبر توافق کردند تا میزان تولید خود را کاهش دهند تا از میزان مازاد عرضه در بازار بکاهند و قیمت را تقویت کنند. در ماه می این گروه این توافق را تا پایان ماه مارس 2018 تمدید کردند.

    اما به نظر می رسد که قوت این توافق رو به کم شدن است. آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد میزان وفاداری کشورهای عضو اوپک به توافق در ماه جولای به 75 درصد کاهش یافته است و میزان وفاداری کشورهای غیراوپکی نیز به مراتب کمتر و به 67 درصد کاهش یافته است.

    در میان اعضای اوپک، امارات و عراق در میان کشورهای با تخلف بالاتر هستند درحالی‌که کویت و عربستان به میزان اختصاص یافته تولید داشته‌اند. مکزیک تنها کشور تولیدکننده غیراوپکی نفت است که به تمام تعهدش عمل کرده است.

    در مجموع، این گروه روزانه 470 هزار بشکه نفت بیش از میزان مورد توافق نفت تولید کرده است.

    آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه اعلام کرد تقاضای بیش از انتظار اکنون به توازن بازار کمک کرده است اما این نهاد بین‌المللی هشدار داد که تولیدکنندگان به همکاری شدیدتر برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران نیازمندند.

    برچسب ها