عصر خودرو

بریتانیا ضعیف ترین رشد در میان صاحبان اقتصاد غرب را دارد

عصر بازار- وضعیت فعلی اقتصاد بریتانیا حاکی از آن است که رشد اقتصادی این منطقه، ضعیف ترین روند را در میان کشورهای بزرگ اقتصادی غرب به خود اختصاص داده است.

بریتانیا ضعیف ترین رشد در میان صاحبان اقتصاد غرب را دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که بریتانیا در میان کشورهای مهم اقتصادی غرب،  کندترین رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است و این موضوع افزایش نگرانی را برای چشم انداز رشد اقتصادی میان مدت بریتانیا بوجود آورده است.

    همچنین مسئله برگزیت علت اصلی شکل گیری این مشکل برای بریتانیا است. پیش از موضوع برگزیت، رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال تقریبا 2 درصد گزارش می شد و این رشد پایدار موجب شد تا وزرای بریتانیا مدعی شوند که سریع ترین رشد اقتصادی در میان کشورهای مهم غربی از آن بریتانیا است؛ ضمن اینکه قبل از پدیدار شدن برگزیت، تعداد افراد جذب بازار کار و افزایش سرمایه گذاری خارجی در بریتانیا سیر صعودی به خود گرفته بود. 

    بر همین اساس، رشد اقتصادی بریتانیا در سه ماه نخست سال 2017 میلادی با رشد منفی روبرو شده است؛ ضمن اینکه آمارهای بدست آمده در سه ماه دوم سال جاری میلادی هم گویای این مطلب است و در مجموع بریتانیا کندترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای صاحب نام غربی به خود اختصاص داده است. 

    بر پایه این گزارش، مقامات ارشد بانک انگلیس اعلام کردند؛ از سویی دیگر افزایش بدهی خانوارهای انگلیسی هم در حال تبدیل شدن به یک منبع آسیب پذیر به اقتصاد بریتانیا است.

    برچسب ها