عصر خودرو

مک دونالد فروشگاه‌هایش در چین را دو برابر می‌کند

عصر بازار- مک‌دونالد تعداد فروشگاه‌های پیش‌بینی شده خود را در چین، تا سال ۲۰۲۲ افزایش می‌دهد.

مک دونالد فروشگاه‌هایش در چین را دو برابر می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، شرکت مک‌دونالد اعلام کرد به عنوان بخشی از مشارکت استراتژیک خود با شرکت «سیتیک» و «گروه کارلایل» که تحت حمایت دولت هستند، تا سال 2022 تعداد فروشگاه‌های خود در چین را تقریباً دو برابر می‌کند که این از آن‌چه قبلاً انتظار می‌رفت بیشتر است.

    امسال این قست‌فود زنجیره‌ای آمریکایی توافق کرده بود که بیشتر تجارت خود در چین و هنگ‌کنگ را به ازای 2.1 میلیارد دلار به سیتیک و کارلایل واگذار کند. با این مشارکت جدید، برنامه‌ریزی شد ظرف 5 سال آینده 1500 رستوران در این دو منطقه اضافه شود.

    اما مک‌دونالد با شرط بندی روی این‌که این مشارکت کمک خواهد کرد تا بتواند بدون صرف هزینه‌ای از خود، در دومین اقتصاد بزرگ جهان توسعه پیدا کند، اعلام کرد انتظار دارد تا پایان 2022 تعداد فروشگاه‌های خود را از 2500 فعلی به 4500 عدد افزایش دهد.

    این شرکت همچنین اعلام کرده است انتظار دارد در چین در این دوره سالانه رشدی دو رقمی داشته باشد و در نظر دارد تا سال 2022 سالیانه 500 فروشگاه به فروشگاه‌های خود اضافه کند. این درحالیست که این شرکت امسال 250 فروشگاه به فروشگاه‌های خود اضافه کرده است.

    «استیو استر بروک»، مدیر اجرایی ارشد مک‌دونالد گفت: به‌زودی چین به بزرگترین بازار ما در خارج ایالات متحده تبدیل خواهد شد. ما از این که با مشارکت با سیتیک و کارتایل برای تصمیم‌گیری‌های بهتر محلی مطابق با تقاضای در حال تغییر در این بازار پویا، قدرتمندتر شده‌ایم، بسیار خوشحالیم.

    تحت این قرارداد که این هفته تاییدیه‌های قانونی آن هم انجام شد، سیتیک 52 درصد، و کارتایل 28 درصد تجارت مک‌دونالدز در چین و هنگ ‌کنگ را به دست آوردند.

    گفته می‌شود که خلاقیت در منو تمرکز کلیدی این مشارکت خواهد بود؛ شرکت‌های قست‌فود شامل مک‌دونالد و یام برندز، در حال حاضر فضای منفی‌ای را پشت سر می‌گذارند که پس از چندین تخلف و کلاه‌برداری در صنایع غذایی چین به وجود آمده بود و عملکرد آنها تضعیف کرده بود.

    برچسب ها