عصر خودرو

از کدال چه خبر؟

عصر بازار- در هفته‌ای که گذشت، تمرکز کدال روی گزارشات فعالیت ماهانه منتهی به تیرماه برخی شرکتها، صورتهای مالی میاندوره و طیف‌های مختلفی از شفاف‌سازی شرکتها از جمله شفافیت سهم‌های مورد استقبال بازار بود .

از کدال چه خبر؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،در سطرهای زیر به مهمترین این اخبار پرداخته‌ایم:

    وتوصا برای دومین بار بلوک "فایرا" را عرضه می کند
    شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران قصد دارد کل سهام تحت تملک خود را پس از بازگشایی نماد فایرا به فروش برساند. وتوصا که از سال 94 قصد واگذاری بلوک فایرا را داشته و حتی آگهی عرضه عمومی آن را در بورس منتشر کرده بود به دلیل توقف نماد امکان انجام معامله در مقطع زمانی مزبور فراهم نشد. به دلیل حصول اطمینان از نزدیک بودن بازگشایی فایرا، شرکت تفاهم‌نامه‌ای با یک متقاضی بالقوه خرید سهام فایرا منعقد کرده که براساس آن متعهد می‌گردد   کل سهام تحت تملک وتوصا به میزان 15.5 درصد را طی یک آگهی مزایده، یکجا و نقد عرضه نماید. این تفاهم نامه هیچگونه الزامی مبنی بر فروش سهام به طرف مورد تفاهم نیست و صرفا تعهد بر عرضه بلوک فایرا پس از بازگشایی است. بدیهی است باتوجه به مشخص نشدن قیمت معامله عمده، اثر سود و زیانی آن فعلا مشخص نیست.
    کپشیر شایعات را تکذیب کرد
    شرکت پشم شیشه ایران شایعه فروش زمین کارخانه شیراز را تکذیب کرد. این شرکت هیچگونه اقدامی برای فروش زمین کارخانه شیراز و ساختمان دفتر انجام نداده و شایعات موجود در محیط را تکذیب می کند، بدیهی است در صورت قصد شرکت برای فروش دارایی به سازمان بورس اعلام خواهد شد. پیش بینی سود هر سهم سال 96 کپشیر همچنان به قوت خود باقی است.
    ورنا به دنبال افزایش سرمایه جذاب
    شرکت سرمایه گذاری رنا در مجمع فوق العاده پیشنهاد افزایش سرمایه 35 درصدی داد. افزایش سرمایه ورنا از 6,000  به 8,100  میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی صورت می گیرد.
    رایزنی ریل پرداز سیر با سهامداران خارجی
    فرهنگ طلوعی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ریل پرداز سیر، از رایزنی با سهامداران خارجی برای فروش 10 درصد سهام این شرکت خبر داد و توضیحاتی در خصوص بودجه امسال داد. طلوعی با اشاره به درآمدهای شرکت، اختلاف حاشیه سود ناخالص عملکرد سه ماهه با بودجه سال96 را شرح داد و گفت: درآمدهای شرکت شامل درآمدهای حمل به مبلغ 125 میلیارد ریال، درآمد اجاره واگن 4.6 میلیارد ریال، درآمد خدمات فنی مهندسی به مبلغ 3,2 میلیارد ریال و درآمد تخلیه و بارگیری به مبلغ 1.4 میلیارد ریال است. وی افزود: حاشیه سود درآمدهای واگن استجاری به دلیل بهای تمام شده کمتر ناشی از عدم احتساب استهلاک و هزینه تعمیرات برای واگن‌های مذکور، از حاشیه سود واگن‌های ملکی بیشتر است. همچنین درآمد اجاره واگن ناشی از برگشت در مسیرهای حمل هیچ بهای تمام شده‌ای ندارد و حاشیه سود درآمد خدمات فنی مهندسی نیز  حدودا بالای 30 درصد است، لذا اطلاعات سه ماهه از حاشیه سود بالایی برخوردار است. از این رو پیش بینی سود هر سهم سال مالی اسفند 96 همچنان به قوت خود باقی است.
    آ.س.پ  طی 10 ماه به نیمه بودجه رسید
    شرکت ساختمانی آ.س.پ طی فعالیت 10 ماهه منتهی به تیرماه 96، معادل 50 درصد پیش بینی هایش را محقق کرد. این شرکت ساختمانی طی ده ماهه اخیر، مبلغ 126 میلیارد ریال درآمد از واگذاریهای پروژه‌های خود کسب کرد  که این رقم 50 درصد مبلغ فروش بودجه را پوشش داده است.
    مدیرعامل ثنظام: رشد قیمتی سهم غیر منطقی است!
    ابراهیم فرخ نژاد مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران رشد بی سابقه اخیر سهام شرکت را غیر منطقی دانست. همزمان  با باز شدن نماد معاملاتی ثنظام در تاریخ 27 تیرماه، قیمت سهام این شرکت رشد بی سابقه‌ای حدود 90 درصد طی 8 روز کاری تجربه کرد. از این رو مدیرعامل شرکت در این رابطه گفت: باتوجه به شناسایی زیان طی گزارشات نه ماهه ارسالی، افزایش میزان زیان انباشته از مبلغ 24,408 به 24,705 میلیون ریال و عدم تغییر در فعالیت و عملکرد این شرکت، این رشد غیر منطقی است. لازم به ذکر است، با وجود این شفاف سازی، سهم به رشد شتابان خود ادامه داد.
    شفاف سازی پلاست پس از بازدهی 400 درصدی!
    شرکت بازار پایه ای پلاستیران پس از بازدهی حدود 420 درصدی، اقدام به شفاف سازی کرد. پلاستیران از قیمت 1,652 ریال زمان بازگشایی در تاریخ 12 تیرماه به قیمت 8,580 ریال روز شفاف سازی به تاریخ 10 مردادماه رسید و بیش از 400 درصد بازدهی نصیب سهامداران خوش اقبال خود کرد. مدیرعامل این شرکت بازار پایه‌ای در قالب شفاف سازی اعلام کرد که در روال عادی شرکت تغییری ایجاد نشده و هیچگونه تفاهم نامه، سرمایه‌گذاری یا قراردادی در خصوص افزایش تولید و فروش دارایی‌های شرکت رخ نداده و برنامه مدیر شرکت صرفا بهبود تدریجی اوضاع جهت برون رفت از شرایط موجود است. به دنبال این اطلاع رسانی، پلاست امروز را با افت 10 درصدی و با صف فروش به پایان برد.
    کدام شرکتها در انتظار مجمع هستند؟
    برای هفته پیش رو شرکت‌های زیر سهامداران خود را به مجمع  فراخواندند.

    برچسب ها