عصر خودرو

رونق به بازار مسکن برمی گردد

عصر بازار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات با اشاره به رکود بازار مسکن گفت: بدون جهش قیمت به احتمال زیاد، بازار معاملات مسکن کشور تا یک سال آینده رونق می گیرد.

رونق به بازار مسکن برمی گردد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایران آنلاین ،  «محمدرضا قاسمی»  افزود: بازار معاملان مسکن هنوز در رکود است و تا زمانی که این بازار رونق نگیرد، شاهد افزایش ساخت و ساز در کشور نخواهیم بود.

    وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که تا یک سال آینده جهشی در قیمت مسکن نخواهیم داشت، گفت: در صورتی که قیمت مسکن افزایش یابد، متناسب با نرخ تورم خواهد بود و هرچه سرمایه گذاری ها در این حوزه بیشتر شود اشتغال و تولید در بخش مسکن رونق خواهد گرفت.
    قاسمی از ورود افراد غیرحرفه ای و بدون صلاحیت و برخی از بانک ها در حوزه ساخت و ساز انتقاد کرد و گفت: ورود افراد بدون صلاحیت در حوزه ساخت و ساز این بخش را دچار انحراف و سوداگری می کند و همواره شاهد سوداگری هلدینگ های بانکی در بازار مسکن هستیم.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات تصریح کرد: متاسفانه سیاست های غلط مسکن در گذشته باعث افزایش خانه های خالی در کشور شده، به طوری که بخش زیادی از سرمایه های کشور در خانه های خالی حبس شده و هیچگونه ثمری برای اقتصاد ملی ندارد.
    وی با اشاره به مزیت های استفاده از فضای مجازی برای انجام معاملات مسکن یاد آورشد: استفاده از روش های سنتی گذشته از جمله آگهی در روزنامه در حال منسوخ شدن است و استفاده از مشاوران املاک مطمئن در فضای مجازی امن مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات می تواند در رونق بازار معاملات مسکن کشور بسیار تاثیرگذارباشد.
    قاسمی در پایان با بیان این از 7 ماه پیش استفاده از فضای مجازی و سامانه آلونک در دفاتر مشاوران املاک در شمیرانات آغاز شده است، گفت: برای استفاده از فضای مجازی ایجاد بسترهای امن بسیار ضروری است تا مردم با اطمینان بیشتری در دفاتر مشاوران املاک معاملات خود را انجام دهند.

    برچسب ها