عصر خودرو

افزایش سه برابری صادرات در کیش

عصر بازار- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه در سال ۹۵ به همت صنعتگران و تولید کنندگان توانستیم ۱۳۷ میلیون دلار صادرات را در کیش به ثبت برسانیم افزود : این میزان صادرات سه برابر سالهای گذشته است .

افزایش سه برابری صادرات در کیش
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، علی جیرفتی در آئین رونمایی از کارت حامی صنعت اظهار کرد : بسیاری مطرح می کنند مناطق آزاد باید سکوی صادرات و محلی برای تولید باشد که خوشبختانه در کیش این امر محقق شده است .
    وی با بیان اینکه تغییر روند کار اقتصادی گذشته سخت است افزود: در گذشته رویکرد عمده تاجران و فعالان اقتصادی در کیش ، وارداتی بود و از مسیرمناطق آزاد اجناس به سرزمین اصلی منتقل می شد که در آمد خوبی برای این افراد داشت .
    معاون سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه آزاد کیش گفت : هدایت فعالان اقتصادی به سمت تولید کار سختی بود ، باید بگونه ی عمل می شد که فعالان اقتصادی آسیب نبینند اما با تاکیدات انجام شده مدیر عامل منطقه آزاد کیش حمایت از صنعتگران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت.
    وی با یاد آوری اینکه حجم زیادی از صنایع در کیش متوقف بودند افزود : با تلاش های صورت گرفته 69 کارخانه جدید به بهره برداری و همین تعداد نیز دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند.
    جیرفتی اظهار کرد : علاوه بر آن در سال 95 سرمایه گذاری حدود یک هزار و 400 میلیارد تومانی در حوزه صنعت جذب شد و با توجه به اینکه جنس صنایع کیش کوچک هستند به طور عمده سرمایه گذاری خیلی سنگین وجود ندارند اما ارزش افزوده بالایی دارند چرا که دانش بنیان و صادرات محور هستند.
    وی تصریح کرد : در چند سال اخیر توانستیم چند صنایع را در کشور پایلوت کنیم ، طرحی را در شهرک شماره شش صنعتی آغاز کردیم که طرح بسیار خوبی بود ،زمین هایی را در اختیار صنایع کوچک قرار دادیم بدون دریافت هزینه ازآنان .
    این مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: با حداقل هزینه مجوزهای انها صادر شد و از 90 قطعه شهرک 70 قرار داد منعقد شده است و باقی در شرف قرار داد است .
    وی با بیان اینکه در تلاشیم در فاز دوم شهرک صنعتی سرمایه گذاران را جذب کنیم افزود: 20 واحد در این فاز به مرحله بهره برداری رسیده است و شروع به تولید و ارائه خدمات فنی مهندسی کرده اند.
    جیرفتی به یکی دیگر از اتفاقات حوزه صنعت در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت : سه هدف اصلی در سال 95 را هدف گذاری کردیم ، به رغم اینکه ماموریت کیش در حوزه گردشگری تعریف شده اما این سه هدف در حوزه صنعت بود که افزایش صادرات محصولات تولیدی ، صادرات مجدد به میزان 30 درصد و ایجاد مراکز انتقال فناوری و توسعه شرکت های نوپا ودانش بنیان این اهداف را تشکیل می دهد .
     وی با بیان اینکه در هر سه هدف و درمیان هفت منطقه ازاد کیش رتبه ممتاز تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را کسب کردیم اظهار کرد : در طی 24 سال که از تاسیس منطقه آزاد کیش می گذرد رکورد میزان صادرات در کیش از محصولات تولیدی تنها 54 میلیون دلار برای یکسال بود.
    جیرفتی با اعلام اینکه در سال 95 بنا بر اعلام گمرک ایران و به همت صنعتگران و تولید کنندگان توانستیم 137 میلیون دلار صادرات را در کیش به ثبت برسانیم افزود : این رقم ارزی و دلاری است و صادرات به سه برابر سالیان قبل رسیده است .
    وی حجم سرمایه گذاری یک هزار و 400 میلیارد تومان طی سه سال را یک رکود دیگر برای کیش عنوان کرد و افزود : امروز 15 شرکت دانش بنیان ثبت شده در منطقه داریم که پیش از این تنها 3 شرکت وجود داشت .
    جیرفتی در مورد آمار صادرات خدمات مهندسی گفت: خدمات بسیاری از شرکت های فعال در کیش به ویژه در حوزه حفاری نفت دارای ارزش افزوده زیادی دارند که آمار آنها در لیست صادرات منطقه آزاد کیش ثبت نشده است اما با حساب کردن ان می توان گفت که منطقه ازاد کیش بیشترین صادرات را در این بخش داشته است .
    فعال شدن مرکز انتقال فناوری ، آماده سازی فاز 3 شهرک صنعتی در سالهای آینده ، بهره برداری از چند صنعت های تک در سال آینده از دیگر موضوعاتی بود که جیرفتی بدان اشاره کرد.
    وی در مورد صدور حامی کارت صنعت برای فعالان اقتصادی کیش گفت: با صدور این کارت صنعتگران می توانند خدمات و تسهیلاتی که نیاز دارند را بدون درگیر کردن در بروکراسی های اداری از بخش های مختلف دریافت کنند .
    جیرفتی بابیان اینکه صنعتگران و تولید کنندگان دسته بندی شدند افزود :میزان اشتغالزایی ، میزان صنایعی که از تکنولوژی استفاده می کنند ، میزان صادرات به سرزمین اصلی و خارج از کشور و دانش بنیان بودن آنها از شاخص های دسته بندی و امتیاز دهی بود .
    این مسئول در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت : بر روی این کارت ها ' چیپ ست ' هایی طراحی نصب شده که اطلاعات مورد نیاز یک صنعت همچون میزان تولید و صادرات ، زمان تاسیس و صدور مجوز ، بهره برداری مجدد وسطح خدماتی که می تواند دریافت کند در آن ثبت شده است ، این کارت ها شارژ و در اختیار صنعتگران قرار گرفت.
    وی افزود: با این کارت صنعتگران و تولید کنندگان می توانند از حداکثر تسهیلات استفاده کننند ، درمسیر بروکراسی های اداری قرار نگیرند و با مدیران ارشاد و دستگاه های اجرایی بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن ارتباط برقرار کنند.
    جیرفتی اضافه کرد : حداکثر مساعدت قانونی در صدور مجوزها، جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری و دریافت خدمات ویژه با این کارت امکان پذیر خواهد شد .
    در پایان مراسم رونمایی از کارت حامی صنعت برگزار شد.
    این مراسم با حضور معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش ، روسای ادارت و نهادها ، فرماندهان نظامی و انتظامی و صنعتگران و تولید کنندگان برگزار شد.

    برچسب ها