عصر خودرو

مجری طرح گندم :

از آغاز فصل برداشت ۸.۴ میلیون تن گندم از سراسر کشور خریداری شده است

عصر بازار- مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون، هشت میلیون و ۴۰۰ هزارتن گندم به ارزش ۱۰.۹ میلیارد تومان از سراسر کشور خریداری شده است.

از آغاز فصل برداشت ۸.۴ میلیون تن گندم از سراسر کشور خریداری شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «اسماعیل اسفندیارپور» افزود: همچنین تاکنون 400 هزارتن بذر گندم نیز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده است.
    وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است اظهارداشت: در صورت تامین اعتبار مابقی مطالبات گندم کاران توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران پرداخت می شود.
    وی با بیان این که خوزستان با یک میلیون و 350 هزارتن گندم در جایگاه نخست قرار گرفت افزود: گلستان با یک میلیون و 100 هزارتن، فارس با 900 هزار تن و کرمانشاه با 637 هزارتن رتبه های دوم، سوم و چهارم خرید گندم را به خود اختصاص داده اند.
    اسفندیارپور یادآور شد: امسال براساس مصوبه شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید 2 درصد به مبلغ 13 هزار ریال (1300 تومان) و گندم دوروم (ماکارونی) 13 هزار و 300 ریال (1330 تومان) خریداری می شود.
    خرید گندم در سال زراعی جاری از بیست و یکم اسفندماه پارسال از شهرستان سرباز بخش پیشین سیستان و بلوچستان آغاز شد و تا اواخر مهرماه امسال ادامه دارد.
    امسال نیز همچون سالهای گذشته خرید گندم توسط بیش از 523 مرکز فعال در سراسر کشور انجام می شود.
    پارسال 14 میلیون و 590 هزارتن گندم تولید و 11 میلیون و 525 هزارتن به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال خریداری شد.
    در سال 1395 قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13هزار و 68 ریال بود.

    برچسب ها