عصر خودرو

در دوماهه ابتدایی سال ۹۶؛

مالیات بر واردات چقدر درآمد برای دولت داشته است؟

عصر بازار- مالیات بر واردات در دو ماهه ابتدایی سال ۹۶ با رشد ۴۳.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ همراه بوده است و حجم ۸.۷ درصدی در سبد درآمدهای مالیاتی دارد.

مالیات بر واردات چقدر درآمد برای دولت داشته است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان،یکی از محل های کسب درآمد دولت دریافت مالیات های مستقیم و غیر مستقیم است و در این بین دریافت مالیات از واردات یکی از منابع کسب درآمد دولت محسوب می‌شود.

    بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی درآمد مصوب از محل واردات در سال 96، بالغ بر 173 هزار و 800 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

    لازم به ذکر است که براساس مصوب دولت از محل مالیات بر واردات باید 29 هزار و 500 میلیارد ریال دریافت میشد که فقط 10 هزار و 100 میلیارد ریال آن وصول شده است.

    بنا بر این آمار جمع مالیات های غیرمستقیم سهم 49.7 درصدی از سبد درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص داده که 8.7 درصد از آن مربوط به مالیات بر واردات است.

    بررسی ها نشان می‌دهد  درآمد دولت از محل مالیات بر واردات در دوماهه نخست سال 94 به میزان 5 هزار و 800 میلیارد ریال بوده و که در مقایسه با سال 96 با رقم 10 هزار و 100 میلیارد ریالی افزایش حدود 2 برابری را نشان می‌دهد.

    همچنین گفتنی است درصد تغییرات درآمدهای مالیات بر واردات در سال 95 نسبت به سال ماقبل خود 20.6 درصد بوده و این رقم در سال 96 به 43.4 درصد رسیده است.

    برچسب ها