عصر خودرو

امتیازات نفتی عظیم امارات تقسیم می‌شود

عصر بازار- غول انرژی دولتی نفت ملی ابوظبی (ادنوک) امتیاز نفتی فراساحلی ADMA-OPCO را به دو یا چند بخش با شرایط جدید تقسیم خواهد کرد تا ارزش بیشتری از این امتیاز حاصل کرده و فرصت‌ها برای شرکا را افزایش دهد.

امتیازات نفتی عظیم امارات تقسیم می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ادنوک در مرحله مذاکرات پیشرفته با ده‌ها شریک احتمالی است. مجوز فعالیت کنونی برای امتیاز ADMA-OPCO در مارس آینده منقضی می‌شود.

    شرکای احتمالی ترکیبی از دارندگان امتیاز کنونی در میادین نفتی فراساحلی ادنوک و شرکای جدید هستند.

    ادنوک در بخش‌های امتیاز جدید، 60 درصد سهم برای خود نگه می‌دارد.

    این شرکت ماه گذشته اعلام کرده بود که مدل شراکت خود را گسترش داده و فرصت‌های سرمایه گذاری مشترک جدیدی را در سراسر حوزه فعالیت خود ایجاد می‌کند.

    سلطان احمد الجابر، مدیرعامل گروه ادنوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکتش در جست و جوی شرکایی برای فراهم کردن فناوری، تخصص، سرمایه بلندمدت و دسترسی به بازار و همچنین بهینگی فعالیت و تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ادنوک است.

    امتیاز کنونی ADMA-OPCO حدود 700 هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند و پیش بینی می‌شود تا سال 2021 ظرفیت حدود یک میلیون بشکه در روز را داشته باشد.

    بر اساس گزارش رویترز، سهامداران کنونی ADMA-OPCO شرکت BP با 14.67 درصد سهم، توتال با 13.33 درصد و شرکت توسعه نفت ژاپن با 12 درصد سهم هستند.

    برچسب ها