عصر خودرو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

ارزش تولیدات کشاورزی لرستان ۵۴۰۰ میلیارد تومان است

عصر بازار- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه دو میلیون و ۹۹۱ هزار تن حجم کل تولیدات کشاورزی استان در سال گذشته بوده است، افزود: ارزش این محصولات ۵۴۰۰ میلیارد تومان بوده که در اقتصاد تأثیر خوبی داشته است.

ارزش تولیدات کشاورزی لرستان ۵۴۰۰ میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، عبدالرضا بازدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در بحث اقتصاد مقاومتی برنامه‌ی دو ساله(95 و 96) برای استان‌ها تعریف کرده که عملکرد ما در سال گذشته خوب بوده است.

    وی یادآور شد: سهیمه اشتغال ما در سال گذشته 4020 نفر بوده که 4567 نفر اشتغالزایی داشته‌ایم. امسال نیز سهمیه جهاد کشاورزی 4500 فرصت شغلی است که تاکنون فقط 20 درصد انجام شده اما مشکل خاصی وجود ندارد چون بیشتر کار ما در شش ماه دوم سال است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به خرید تضمینی 350 هزار تن گندم در سال زراعی جاری، تصریح کرد: در ابتدا پیش‌بینی تولید 420 هزار تن گندم داشتیم اما به سبب کمبود باران شاید حدود 370 هزار تن تولید شود. 200 هزار هکتار از سطح زیرکشت گندم استان دیم است و بارش‌ها روی تولید اثر دارد.

    وی با بیان اینکه در کل کشور امسال تولید گندم کم بوده است، یادآور شد: با توجه به ذخیره سال گذشته، نیازی به واردات گندم نداریم و از برنامه عقب نیستیم.

    بازدار با بیان اینکه سال گذشته 1980 تن دانه روغنی کلزا تولید شده است، اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای کلزا برنامه 10 ساله دارد و در لرستان نیز رشد خوبی داشته و امسال 2900 تن تولید داشته‌ایم.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید 27 هزار تن ماهی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: سرانه مصرف ماهی در استان کم بوده و در سال به ازای هر نفر پنج کیلوگرم است.

    وی گفت: تولیدات گلخانه‌ای استان در سال قبل 12 هزار و 600 تن بوده و امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که آن را به حدود 20 هزار تن برسانیم.

    برچسب ها