عصر خودرو

بیانیه بانک‌انصار به مناسبت روز خبرنگار

عصر بازار- بانک انصار به مناسبت ۱۷ مرداد ماه، سالروز شهادت محمودصارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در سال ۱۳۷۷ در مزار شریف به همراه دیپلمات های ایرانی به دست طالبان به شهادت رسید، بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه بانک‌انصار به مناسبت روز خبرنگار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بانک انصار،  در ابتدای این بیانیه آمده است:

    «هفدهم مردادماه 1396، نوزدهمین سالروز شهادت خبرنگارشجاع و فداکار خبرگزاری‌جمهوری‌اسلامی‌ایران است که به پاس شجاعت‌ها، تعهد و پایمردی آن خبرنگار شهید، روز «خبرنگار» نام گرفته است. این نامگذاری صرفنظر از وجاهت تاریخی ثبت یک رویداد افتخارآمیز، فرصتی ارزشمند را فراهم می‌آورد تا با مرور عملکرد اصحاب رسانه و مطبوعات، از مجاهدت‌ها، میراث فاخر و نقش آگاهی‌بخش آنان تجلیل و رسالت خطیر و مقدس آنان در توسعه همه جانبه میهن‌اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب‌شکوهمنداسلامی بازشناسی شود».

    این بیانیه افزوده است که رسانه‌های متعهد کشور با انعکاس رخدادها و موضوعات اجتماعی و انسانی و مبتنی بر ارزش‌های جامعه اسلامی در مقیاس ملی، منطقه‌ای و جهانی، می‌کوشند افکارعمومی داخلی و جهانیان را نسبت به واقعیات جامعه ایران و روابط بین‌المللی آگاه سازند و در راستای مقابله با غول‌های رسانه‌ای جهان استکباری که همه نیروهای اهریمنی خود را در ضدیت با انقلاب‌اسلامی ایران بسیج کرده‌اند، به نشر اخبار رهایی بخش بپردازند.


    در بیانیه همچنین آمده است: جامعه مطبوعاتی و اصحاب رسانه ایران اسلامی نسبت به سعادتمندی و رستگاری جامعه نه تنها ایران اسلامی بلکه جامعه جهانی متعهدند و امربه معروف و نهی از منکر را رسالتی الهی و انسانی می‌پندارند که با هیچ ارزشی در جهان قابل مقایسه نیست. رساندن پیام‌های الهی، پرهیزدادن افراد از گناه و ترویج روح بشردوستانه و ازهمه مهم‌تر مقابله باستمکاری مستکبران و مزدوران منطقه‌ای آنان ملهم ازسرچشمه نور انقلاب‌اسلامی‌است و برای این جامعه افتخاری ابدی به شمارمی‌آید که صارمی‌ها و دیگر شهدای این عرصه آن را به جلوه گرساختند .

    «رسالت سنگین دیگری که این سپاهیان آگاهی‌بخشی و رستگاری نسبت به همنوعان و افکارعمومی در سراسرجهان احساس می‌کنند، افشای سناریوهای استکباری نظام‌سلطه و صهیونیسم‌جهانی و ارتجاع منطقه است که با ایران‌هراسی و ترسیم تصویر وارونه از اسلام به عنوان دینی خشونت‌گرا و حامی تروریسم در قالب گروه‌های الحادی و تکفیری، به تضعیف بنیان‌های انسانی، وحدت و اقتدار امت اسلامی پرداخته و به بهانه مبارزه با تروریسم خودساخته، به فروش سلاح‌های مرگ‌آفرین صدها میلیارد دلاری می‌پردازند».


    این بیانیه در پایان با اشاره به مناسبات جامعه رسانه‌ای کشور با نهادها وسازمان‌های مختلف جامعه چنین آورده است:

    بانک انصار با پاسداشت خاطره جاودانه شهدای رسانه و تبریک و تهنیت این روز فرخنده به آحاد روزنامه نگاران، خبرنگاران، عکاسان، نویسندگان و اهالی شریف رسانه ای کشور، قدردانی خود از پوشش خبری و انعکاس رویدادها، عملکرد، دستاورد و توانمندی های شبکه بانکی و به ویژه بانک ارزش مدار انصار را در رسانه ها ابراز و انتظار دارد که اصحاب رسانه به شکلی واقع بینانه ومنصفانه نسبت به اطلاع رسانی در حوزه پولی و بانکی اقدام نمایند تا این شبکه عظیم مالی و پولی با اهتمام همگانی و اقدامات حرفه‌ای ، نقش راستین خود را به عنوان بانک مقاوم در توسعه اقتصادی و تحقق اقتصادمقاومتی به خوبی ایفا کند.

    برچسب ها