عصر خودرو

روند صعودی قیمت آهن ترمز برید

عصر بازار- قیمت آهن در طول کمتر از دو ماه رشد سرسام‌آور ۴۰ تا ۴۵درصدی را تجربه کرده است؛ به طور مثال قیمت میلگرد در ماه گذشته حدود ۱۳۵۰۰ریال بوده است درحالی که قیمت امروز آن در حدود ۲۲۰۰۰ریال است؛ این افزایش قیمت در حالی رخ می‌دهد که با توجه به رکود بازار مسکن و آهن، افزایش ناگهانی قیمت آهن کمی دور از ذهن بود و البته این افزایش ناگهانی موجب آشفته شدن فعالان این صنف شده است.

روند صعودی قیمت آهن ترمز برید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ،در همین رابطه محمد آزاد - رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران  گفت:  در خرداد ماه قیمت شمش آهن 13 هزار و 500 ریال بوده است، درحالی که امروز قیمت آن به 20 هزار ریال رسیده است و  با توجه به اینکه مشتقات فلزی از همین شمش ها درست می شود بالا رفتن قیمت آهن غیرقابل اجتناب بود.

    وی با اشاره به اینکه بخشی از شمش‌های آهن در داخل کشور تولید و بخشی از آن نیز وارد می شود، افزود: اما بیشتر کارخانه‌های داخلی که به تولید شمش مشغول هستند، مانند فولاد خوزستان محصولات خود را به جای ارائه به کارخانه های داخلی، صادر می‌کنند و در مقابل از خارج از کشور شمش وارد می شود.

    آزاد گفت: با توجه به گران شدن سنگ آهن به طور کلی تولید شمش نسبت به دو ماه قبل گران تر تمام می شود؛ در حال حاضر قیمت شمش کارخانه هایی مانند فولاد خوزستان نزدیک به 20 هزار ریال شده است که عمده آن نیز صادر می شود. کارخانه های داخلی نیز برای رفع نیازهای ناچار هستنتد شمش های مورد نیاز خود را وارد کنند؛ این یکی از عواملی است که در گران شدن آهن در مدت کوتاه گذشته تاثیر زیادی داشته است.

    آزاد همچنین در مورد راهکار مهار افزایش روزافزون قیمت ها نیز اظهار کرد: قیمت های جهانی هم افزایش داشته است؛ ما زمانی می توانیم قیمت ها را کنترل کنیم که تولیدات خودمان که از صفر تا صد آن برای خودمان است را بفروشیم؛ در آن زمان می توانیم مانع از بالا رفتن قیمت ناگهانی آهن شویم. اما اگر قرار بر این باشد که مرز ها باز باشد ناچار به واردات خواهیم بود و در نتیجه نمی‌توانیم قیمت ها را ثابت نگه داریم.

    وی همچنین در رابطه با اینکه تا چه زمانی این افزایش قیمت ها را شاهد خواهیم بود، تشریح کرد: من تصور می کنم از این به بعد تا پایان ماه شاهد توقف روند صعودی قیمت ها باشیم.

    وی همچنین گفت: ما انتظار داریم نوسانات قیمت آهن تا پایان مرداد ماه بین 300 تا 400 ریال در هر کیلوگرم  باشد و تقریبا ثابت خواهد بود، اما برای شهریورماه باید منتظر قیمت های جهانی باشیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو