عصر خودرو

در ماه جون؛

کسری تجاری ترکیه کاهش یافت

عصر بازار- موسسه آمار ترکیه گزارش داد که کسری تجارت خارجی ترکیه در ماه جون ۹.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

کسری تجاری ترکیه کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، طبق داده‌هایی که توسط این اداره منتشر شد، کسری تجاری ترکیه در ماه جون 60.1 میلیارد دلار شد که نسبت به 6.61 میلیارد دلار سال گذشته کاهش یافته است.

    داده‌های نشان داد که صادرات ترکیه در ماه جون با 2.3 درصد افزایش به 13.17 میلیارد دلار رسیده است در حالی که واردات آن با 1.5 درصد کاهش به 19.18 میلیارد دلار رسید.

    اتحادیه اروپا با حجم صادرات 6.25 میلیارد دلار به بزرگترین صادرکننده ترکیه تبدیل شد و 47.5 درصد از صادرات به ترکیه را از آن خود کرد و در این میان آلمان با 1.3 میلیارد دلار بزرگترین سهم را به دست آورد.

    امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکا دومین و سومین صادر کنندگان کالا به ترکیه بودند که به ترتیب 896 میلیون دلار و 886 میلیون دلار را به خود اختصاص دادند.

    کالاهای بخش تولید 94.6 درصد صادرات ترکیه در ماه جون را به خود تخصیص داد و آیتم‌های کشاورزی و جنگل‌داری در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

    این ماه چین بزرگترین وارد کننده ترکیه بود (با واردات 1.9 میلیارد دلار) و به دنبال آن آلمان با (1.6 میلیارد دلار) و روسیه (1.4 میلیارد دلار) در رده‌های بعدی قرار داشتند.

    بزرگترین سهم از واردات ترکیه را کالاهای واسطه با 74 درصد از کل واردات تشکیل می‌دادند.

    برچسب ها