عصر خودرو

یک نماینده مجلس:

زنان ایرانی طلاهایشان را به سهام تبدیل کنند

عصر بازار: غلام‌رضا مصباحی‌مقدم پیشنهاد کرد:خانم‌های ایرانی به جای خرید طلا، سهام بخرند و سرمایه خودشان را به چیزی تبدیل کنند که مولد باشد و برای جوانان اشتغال بیافریند.

زنان ایرانی طلاهایشان را به سهام تبدیل کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، نماینده مردم تهران با بیان اینکه ایران از نظر منبع طلای زینتی در کل منطقه ما اول است، گفت: خانواده‌های ما بدون تعارف به حداقل استفاده از طلای زینتی اکتفا نکرده‌اند. اما آیا نمی‌شود فرهنگ‌سازی کرد و از آنها خواست این سرمایه ملی را سرمایه‌گذاری کنند؟

    غلامرضا مصباحی مقدم افزود: البته در این مورد برآوردی ندارم اما حتماً این رقم بسیار سنگین است. وقتی که می‌گوییم در میان 28 کشور منطقه ایران اول است، یعنی چه؟ خیلی روشن است بعضی از خانوارها این طلاهای زینتی را در خانه نگه می‌دارند و دزد هم به راحتی آنها را سرقت می‌کند و بعضی‌ها هم مثلاً به اندازه نیم کیلو طلا به دست خود دارند.

    وی ادامه داد: اگر بنا به نمایش این زینت‌آلات باشد که نیازی به این همه طلا هم نیست بلکه مقداری هم باشد که اقتضای نیاز خانم‌ها هم هست اکتفا می‌کند و بقیه آن را می‌توانند برای اشتغال جوانان خود سرمایه‌گذاری کنند.

    وی تصریح کرد: عرض بنده این است که خانم‌های به‌طور عمده به جای خرید طلا، سهام بخرند و سرمایه خودشان را به چیزی تبدیل کنند که مولد باشد و اشتغال برای جوانان بیافریند. همه غصه جوانان خود را می‌خورند که چرا جوان آنها بیکار است یا اینکه تعدادی بیکار را در میان اقوام خود می‌شناسند، اگر می‌خواهند این جوانان شاغل شوند با آن طلاهای خود سرمایه‌گذاری کنند. نمی‌گوییم به دولت بدهند و از آن بگذرند، این سرمایه برای خودشان است، تنها این را به شکل یک سرمایه مولد تبدیل کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها