عصر خودرو

هزینه ۲.۴ میلیارد دلاری برای گسترش پالایشگاه گجرات

عصر بازار- شرکت ایندین اویل که بزرگترین پالایشگاه هند است، با هدف برآورد تقاضای داخلی رو به رشد برای سوخت، ۲.۴ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت در پالایشگاه خود در غرب هند به میزان حدود یک سوم در چند سال آینده هزینه خواهد کرد.

هزینه ۲.۴ میلیارد دلاری برای گسترش پالایشگاه گجرات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، برنامه گسترش ظرفیت، این پالایشگاه در ایالت گجرات را قادر خواهد ساخت تا پایان سال 2021 به میزان 360 هزار بشکه در روز نفت فرآوری کند. این اقدام بخشی از برنامه ایندین اویل است تا با ساخت پالایشگاه‌های جدید و گسترش ظرفیت پالایشگاه‌های کنونی،  ظرفیت پالایش را به میزان حدود 89 درصد افزایش داده و به سه میلیون بشکه در روز تا سال 2030 برساند.

    پالایشگاه کویالی به ظرفیت 274 هزار بشکه در روز در سال 1965 ساخته شد و پنج واحد نفت دارد. ایندین اویل می‌خواهد چهار واحد از آنها را با یک واحد به ظرفیت 300 هزار بشکه در روز جایگزین کند. این ارتقای ظرفیت پالایشگاه گجرات را قادر خواهد ساخت گریدهای نفتی سنگین‌تر و ارزان‌تر  را فرآوری کرده و سودآوری خود را بهبود بخشد. واحدهای ثانویه در این پالایشگاه تا پایان سال 2022 آماده خواهند بود.

    هند به عنوان یک بازار امیدبخش در شرایطی که تقاضا برای نفت در نقاط دیگر جهان ضعیف مانده، شناخته شده است اما حرکت این کشور آسیای جنوبی برای گسترش استفاده از خودروهای برقی، باعث شده تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود برای تقاضا برای سوخت در این کشور را مورد تجدیدنظر قرار دهند.

    برچسب ها