عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب کشور:

میادین نفت و گاز غرب کشور به نیمه عمر خود رسیده‌اند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب کشور گفت: میادین نفت و گاز غرب کشور به نیمه عمر خود رسیده است.

میادین نفت و گاز غرب کشور به نیمه عمر خود رسیده‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ،سعید ناصری‌پور با اشاره به حوزه فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب کشور اظهار کرد: چهار استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و قسمتی از خوزستان زیر مجموعه این شرکت هستند.

    وی با بیان اینکه 12 میدان نفتی و یک میدان گازی در این استان‌ها وجود دارد، افزود: از 12 میدان نفتی که داریم پنج میدان آن با عراق مشترک است که باید با حداکثر توان از این میادین تولید کنیم.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب کشور به میزان برداشت از این میادین نفت و گاز هم اشاره داشت و یادآوری کرد: روزانه به طور تقریبی هفت میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کنیم، در ضمن تولید مایعات گازی که همراه با این گاز تولید می‌شود روزانه تقریبا هفت هزار بشکه است.

    به گفته این مسئول، میزان تولید نفت از میادین موجود نیز تقریبا 200 هزار بشکه در روز است.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب کشور در خصوص وضعیت ذخایر نفت و گازی که در غرب کشور قرار دارند نیز گفت: در حال حاضر میادین غرب کشور در نیمه عمر خود قرار دارند و باید بتوانیم با تکنولوژی و تجهیزات جدید، به ویژه استفاده از پمپ‌های درون چاهی و ... میزان تولید نفت را به ویژه در میادین مشترک افزایش دهیم.

    وی در ادامه با اشاره به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب کشور، عنوان کرد: اکنون ما برای تعمیرات اساسی واحدهایی که داریم دیگر نیازی به حضور پیمانکاران نداریم و این تعمیرات توسط همکاران خود ما در شرکت نفت و گاز غرب، آن هم بدون برون سپاری انجام می‌شود.

    به گفته این مسئول، تحریم‌های چند ساله باعث شده نیروهای شرکت نفت و گاز بتوانند انجام تعمیرات واحدهای عملیاتی را به خوبی انجام دهند و صرفه‌جویی اقتصادی فراوانی صورت گیرد.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب کشور از همکاری با دانشگاه رازی و جهاد دانشگاهی کرمانشاه هم خبر داد و تاکید کرد: برای مثال با همکاری دانشگاه رازی شروع به ساخت اجکتور برای برداشت بیشتر نفت خام از میادین مشترک کردیم که در حال حاضر محاسبات هیدرولیکی آن توسط دانشگاه رازی انجام و ساخت آن توسط کارشناسان فنی و عملیاتی شرکت نفت و گاز انجام شده و فعلا در حال بررسی عملکرد این تجهیزات می‌باشیم.

    ناصری پور اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با استفاده از این اجکتور  افزایش تولید در چاه‌های نفت را در آینده شاهد باشیم.

    وی از انعقادتفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی کرمانشاه هم خبر داد که بتوان از ظرفیت واحدهای دانش بنیان جهاد دانشگاهی برای حل مشکلات عملیاتی و فرآیندی شرکت نفت و گاز استفاده کرد.

    برچسب ها