عصر خودرو

سی‌ان‌ان مانی منتشر کرد؛

پیامد منفی سیاستهای مهاجرتی ترامپ

بازار کار آمریکا در خطر

عصر بازار- ترامپ هفته جاری پیشنهاد یک سیستم مهاجرتی را تصویب کرد که در آن،کسانی که خواهان ورود به امریکا هستند یا باید به درجه‌ای از زبان انگلیسی تسلط داشته باشند یا مهارت های شغلی پیشرفته داشته باشند.

پیامد منفی سیاستهای مهاجرتی ترامپ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اتاق بازرگانی تهران، رئیس جمهور آمریکا هفته جاری پیشنهاد یک سیستم مهاجرتی را تصویب کرد که در آن کسانی که به دنبال ورود به ایالات متحده هستند یا باید به درجه‌ای از زبان انگلیسی تسلط داشته باشند یا مهارت‌های شغلی پیشرفته داشته باشند. هدف نهایی این کار، محدود کردن مهاجرت است. این لایحه به دست سناتورهای جمهوری‌خواه «تام کوتون» و «دیوید پردو» طراحی شده است.

    اما اقتصاددانان می‌گویند این پیشنهاد رشد اقتصادی که در حال حاضر هم ناچیز است را به خطر می‌اندازد. به گفته آنها، کارگران کمتر؛ چه آمریکایی و چه خارجی، به معنای رشد کمتر است، مگر اینکه خیلی سریع تولید شوند.

    «لوک تایلی»، اقتصاددان ارشد در Wilmington Trust می‌گوید: اگر مهاجرت کاهش پیدا کند، حتماً رشد اقتصادی در بلندمدت دچار خطر می‌شود. به دلیل کاهش رشد جمعیت در ایالات متحده و کاهش مشارکت نیروی کار، ما برای مدت زمان زیادی به مهاجران نیاز داریم.

    یکی از چالش‌های بزرگ اقتصاد آمریکا این است که بچه‌هایی که پس از جنگ جهانی دوم به دنیا آمده‌اند و رشد جمعیت را افزایش داده بودند، بازنشسته شده‌اند و کارگران جوان آمریکایی به اندازه‌ای نیستند که جایگزین آنها شوند.

    برچسب ها