عصر خودرو

شوک مثبت بانک‌های مرکزی بر بازارهای سهام جهانی

عصر بازار- بازارهای سهام جهانی روز جمعه پس از اینکه چین نرخ‌های بهره را برای چهارمین بار در سال جاری کاهش داد، با دلگرمی از عملکرد سه ماهه مثبت شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکایی، صعود کردند.

شوک مثبت بانک‌های مرکزی بر بازارهای سهام جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بازارهای سهام در آسیا، اروپا و آمریکا که از پیام روز پنج شنبه ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا مبنی بر آمادگی این بانک برای گسترش سیاست محرک مالی خود پشتیبانی شده بودند، پس از اینکه چین اعلام کرد نرخهای بهره وام‌دهی را 25 واحد کاهش داده و به 4.35 درصد رسانده است، صعود کردند.

    شاخصهای سهام بزرگ وال استریت مثبت شده و برای چهارمین هفته متوالی صعود کردند. استاندارد اند پورز 500 با یک 1.1 صعود به بالاترین سطح در بیش از یک ماه گذشته رسید و در کانال 2 هزار و 75 واحد بسته شد. داوجونز اینداستریال اوریج با 0.9 درصد صعود، به 17 هزار و 646 واحد رسید و نزدک کامپوزیت با 2.27 درصد افزایش، در 5 هزار و 31 واحد ایستاد. طی یک هفته گذشته استاندارد اند پورز 2.1 درصد، داوجونز 2.5 درصد و نزدک سه درصد رشد داشت.

    شاخص FTSEurofirst اروپا دو درصد افزایش یافت و شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام جهان با 0.9 درصد افزایش، برای چهارمین هفته متوالی صعود کرد. شاخص استاکس 600 اروپا روز جمعه دو درصد صعود کرد و درهفته گذشته 3.9 درصد افزایش نشان داد که سومین افزایش هفتگی متوالی این شاخص بود.

    بازارهای سهام آسیایی با تقویت گمانه زنی‌ها از گسترش سیاستهای محرک مالی بانکهای مرکزی جهان، به بالاترین سطح دو ماه گذشته صعود کردند. شاخصهای سهام ژاپن و استرالیا روز جمعه به ترتیب 2.1 و 1.7 درصد صعود کردند در حالیکه شاخص هانگ سنگ 1.3 درصد، شانگهای کامپوزیت 1.3 و کسپی 0.9 درصد بالاتر ایستادند.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن با سه درصد صعود در هفته گذشته، پیشتاز سایر بازارهای آسیایی شد. سهام ژاپن با امید به تصویب تدابیر محرک مالی جدید از سوی بانک مرکزی این کشور، از رکورد پایین خود در 29 سپتامبر، 11 درصد صعود کرده است.

    شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ هفته گذشته 0.4 درصد صعود کرد و برای چهارمین هفته متوالی رشد مثبت نشان داد. شاخص شانگهای کامپوزیت هم کاهش شدید روز چهارشنبه را جبران کرد و برای هفته گذشته 0.6 درصد افزایش را تجربه کرد و شاخص کسپی کره جنوبی به بالاترین سطح از ژوییه تاکنون صعود کرد.

    در بازارهای ارزی، یوان به کمترین سطح در یک ماه گذشته رسید در حالیکه یورو هم در برابر دلار به 1.10 دلار کاهش یافت. ارز واحد اروپایی هفته گذشته 2.8 درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد از ماه ژوییه بود.

    بر اساس گزارش رویترز، در پی تصویب کاهش نرخهای بهره در چین، تقاضا برای اوراق قرضه دولتی که پناهگاه مطمئن سرمایه به شمار می‌روند، کاهش یافت و بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به 2.08 درصد رسید که بالاترین میزان از 12 اکتبر بود. بازده اوراق قرضه 10 ساله آلمان هم با دو واحد افزایش، به 0.51 درصد رسید.

    در بازارهای کالا، بهای نفت برنت با 0.25 درصد کاهش، به 47.96 دلار در هر بشکه رسید در حالیکه نفت خام آمریکا 1.6 درصد کاهش یافت و به 44.66 دلار رسید. نفت تحت تاثیر افزایش ذخایر نفت خام آمریکا که اشباع عرضه در بازار جهانی را تشدید می‌کند، بزرگترین کاهش هفتگی از ماه اوت تاکنون را پشت سرگذاشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها