عصر خودرو

قطر از خرید ۱۰ درصد از سهام شرکت هواپیمایی آمریکا انصراف داد

عصر بازار- روزنامه فایننشال تایمز نوشت: شرکت هواپیمایی قطر در یک تغییر موضع ناگهانی از برنامه جنجالی خرید سهام شرکت هواپیمایی آمریکا انصراف داد.

قطر از خرید ۱۰ درصد از سهام شرکت هواپیمایی آمریکا انصراف داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، هواپیمایی قطر یک ماه پیش از برنامه خود برای خرید 10 درصد از سهام شرکت هواپیمایی آمریکا خبر داد.

    هواپیمایی قطر اعلام کرد: سرمایه گذاری در این شرکت آمریکایی اهداف ما را برآورده نمی کند.

    در بیانیه این شرکت آمده است: هواپیمایی قطر به بررسی سایر فرصت های سرمایه گذاری در آمریکا و سایر کشورهایی که اهداف ما را تامین کند، ادامه می دهد.

    شرکت هواپیمایی آمریکا که در تگزاس مستقر است، هفته جاری گزارش داد که درآمدهای سه ماهه دوم این شرکت در سال جاری میلادی بیشتر از پیش بینی ها بوده است.

    این شرکت در واکنش به تصمیم قطری ها در بیانیه ای اعلام کرد: ما به تصمیم هواپیمایی قطر مبنی بر انصراف از سرمایه گذاری در هواپیمایی آمریکا احترام می گذاریم.

    یک ماه پیش، «داگ پارکر» مدیرعامل هواپیمایی آمریکا در نامه به کارکنان اعلام کرده بود که این شرکت از پیشنهاد قطری ها «هیجان زده نیست.»

    وی نوشته بود: هر کسی می تواند سهام ما را در بازار خریداری کند. اما از تلاش قطر هیجان زده نیستیم. این پیشنهاد عجیب است زیرا ما با یارانه های غیرقانونی که هواپیمایی قطر، امارات و الاتحاد از دولت های خود گرفته اند، مخالف هستیم.

    این سه شرکت دریافت هرگونه کمک غیرقانونی از مالکان دولتی خود را رد کرده اند.

    سه کشور عربستان، امارات و بحرین در خلیج فارس، دولت قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط خود را با دوحه قطع کرده اند.

    برچسب ها