عصر خودرو

جزییات توافق آخوندی با وزیر انرژی روسیه

سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری روسیه در ایران

پیشنهاد تاسیس بانک مشترک ایران و روسیه

عصر بازار- وزیر انرژی‌ روسیه با بیان اینکه مسکو بنا بر قوانین خود انواع روش‌های تأمین مالی را در دست‌ بررسی دارد گفت: یک پیشنهاد آن است که بانک مشترک ایران و روسیه برای تأمین مالی پروژه‌ها تأسیس شود.

سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری روسیه در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا٬ الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه و هیأت همراه در جریان سفر به ایران با حضور در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی با عباس آخوندی ملاقات کردند؛ در پایان این دیدار، نوواک با اشاره به آمادگی روسیه برای برگزاری دوازدهمین اجلاس مشترک دو کشور گفت: به ایران آمدیم تا زمینه اجرای توافقات روسای جمهوری دو کشور را فراهم کنیم.

    وی ایران را از مهمترین شرکای اقتصادی روسیه خواند و افزود: بدون شک ظرفیت روابط اقتصادی تهران- مسکو بیش از شرایط فعلی است اما مهمترین مشکل پیدا کردن روش تأمین مالی پروژه‌ها است که البته در این باره با مذاکره وزرای اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی دو کشور راه حل‌هایی پیدا خواهیم کرد.

    وزیر انرژی روسیه یادآور شد: پروژه‌های زیادی برای مشارکت و همکاری دو کشور وجود دارد که پروژه‌های زیرساختی و حمل و نقلی یکی از آنها است و در این باره می‌توان به تحویل ابزار و ماشین‌آلات حمل و نقلی٬ تأسیسات دریایی٬ پروژه‌های ریلی و هوایی اشاره داشت.

    نوواک طرح سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری روسیه در ایران را تنها سازوکار برای تأمین مالی پروژه‌ها نیست و گفت: این تنها یکی از گزینه‌های تأمین مالی پروژه‌هاست. روسیه بنا بر قوانین خود انواع روش‌های تأمین را در دست‌ بررسی دارد.

    وی افزود: یک پیشنهاد آن است که بانک مشترک ایران و روسیه برای تأمین مالی پروژه‌ها تأسیس شود. همچنین پیشنهاد داریم دولت جمهوری اسلامی ایران به عضویت بانک توسعه آسیا درآید و در این بانک سرمایه‌گذاری کند سرمایه بانک توسعه آسیا کافی است اما اگر ایران عضو این بانک شود می‌تواند از اعتبارات آن استفاه کند.

    وزیر انرژی روسیه با اشاره به 121 پروژه قابل سرمایه‌گذاری در حوزه راه و شهرسازی ایران اشاره کرد و یادآور شد: ارزش 25 میلیارد یورویی این پروژه‌ها مهم تلقی می‌شود و جزئیات این پروژه‌ها را تحویل وزیر حمل و نقل روسیه می‌دهم تا از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده شود.

    آمادگی روسیه برای برقی‌سازی سه پروژه ریلی ایران

    در ادامه این دیدار معاون رئیس شرکت دولتی لیزینگ حمل و نقل روسیه گفت: آمادگی داریم در برقی سازی سه پروژه ریلی گرمسار-اینچه برون٬ بافق-بندرعباس و تبریز-تهران مشارکت کنیم اما پروژه برقی سازی گرمسار-اینچه‌برون در اولویت است همچنین می‌توانیم در اجلاس مشترک ایران و روسیه یادداشت تفاهم برقی سازی 2 پروژه ریلی بافق-بندرعباس و تبریز-تهران را نیز امضا کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها