عصر خودرو

ارزش سهام خودروسازی‌های آمریکا فرو ریخت

عصر بازار- در ماه جولای فروش خودرو در آمریکا برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت و باعث شد، ارزش سهام شرکت‌های بزرگ خودروسازی این کشور کاهش یابد.

ارزش سهام خودروسازی‌های آمریکا فرو ریخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، آمارهای فروش خودرو در آمریکا نشان می‌دهد فروش خودروسازان آمریکایی برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است.

    بر همین اساس، در 12 ماه منتهی به جولای 16.73 میلیون خودرو در آمریکا به فروش رفته است که نسبت به 17.8 میلیون خودرویی که در مدت مشابه سال گذشته به فروش رسیده است بیش از یک میلیون دستگاه کاهش داشته است.

    از سوی دیگر این مسأله باعث شد تا سرمایه‌گذاران در معاملات روز گذشته دست به فروش سهام خود در سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا بزنند.

    بر همین اساس ارزش سهام شرکت جنرال موتورز 3.5 درصد و شرکت فورد 2.5 درصد کاهش یافت. شرکت‌های بزرگ نظیر جنرال موتورز، فورد، فیات کرایسلر، نیسان و هیوندای از کاهش شدید فروش خودرو به شرکت‌های اجاره خودرو در ماه جولای خبر دادند.

    شرکت خودروسازی در آمریکا تلاش کردند تا با عرضه خودرو با حاشیه سود کمتر به شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو از توقف خط تولید خود جلوگیری کنند.

    شرکت‌های بزرگ اجاره‌دهنده خودرو در آمریکا نیز در عین حال در حال بازسازی ساختار ناوگان خود هستند چرا که قیمت فروش خودروهای دسته دوم این شرکت‌ها نیز پایین آمده است.

    شرایط در دیترویت آمریکا به قدری بحرانی شده است که فروش خودروهای پیکاب 4 درصد و فروش خودروهای اسپورت بزرگ نیز 20 درصد کاهش یافته است.

    تداوم روند کاهش فروش خودرو در آمریکا می تواند سه خودروساز بزرگ جنرال موتورز، فیات کرایسلر و فورد در آمریکا را با مشکل تعطیلی خطوط تولید مواجه کند.

    شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده است فروش خودروهای این شرکت در ماه جولای 7.5 درصد کاهش داشته است.

    شرکت کرایسلر نیز اعلام کرده است فروش خودروهای این شرکت نیز در این مدت 10 درصد سقوط کردند. تنها خودروسازی که افزایش فروش در آمریکا را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است تویوتای ژاپن بوده است.

    این سه خودروساز بزرگ آمریکا همچنین اعلام کردند عملکرد مالی آنها در نیمه دوم سال جاری نسبت به نیمه اول پایین‌تر خواهد بود.

    برچسب ها