عصر خودرو

سیاست‌ انرژی ژاپن بازنگری می‌شود

عصر بازار- ژاپن بحث درباره بازنگری سیاست انرژی خود را هفته آینده آغاز خواهد کرد. با این‌همه انتظار نمی‌رود در ساختار مقدماتی سیاست انرژی که در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد تغییری صورت گیرد.

سیاست‌ انرژی ژاپن بازنگری می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هیروشیگه سیکو، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن اظهار کرد: این بررسی که از سوی یک کمیته وزارتخانه انجام می‌گیرد، به نحو دستیابی به اهداف 2030 برای تولید نیرو متمرکز خواهد شد.

    یکی از موضوعات اصلی که به آن پرداخته می‌شود، برنامه دولت ژاپن برای اتکا به نیروی هسته‌ای به منظور تولید 20 تا 22 درصد از برق کشور تا سال 2030 است.

    هیروشیگه سیکو در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست هیات دولت اظهار کرد: این هدف می‌تواند با آغاز مجدد فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای کنونی حاصل شود و نیازی به ساخت راکتورهای جدید نخواهند داشت.

    کمیته وزارت بازرگانی نخستین دیدار خود را چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌کند و قصد دارد یک گزارش خلاصه را تا پایان مارس آینده گردآوری کند.

    هر گونه تغییر سیاستی که در آن راکتورهای جدید پیشنهاد شود، با مقاومت شدید عمومی مواجه خواهد شد. اکثر مردم ژاپن از زمان فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011 که بدترین حادثه هسته‌ای جهان از زمان حادثه چرنوبیل در سال 1986 بود، مخالف استفاده از نیروی هسته ای هستند.

    به گفته سیکو، وزارت بازرگانی کمیته ای متشکل از هشت عضو شامل رئیس هیات مدیره هیتاچی تشکیل خواهد داد تا به بررسی اهداف ژاپن برای کاهش آلایندگی کربن تا سال 2050 بپردازد.

    بر اساس گزارش رویترز، ژاپن قصد دارد میزان آلایندگی کربن خود را 80 درصد تا سال 2050 کاهش دهد اما هیچ سالی به عنوان مبنا برای محاسبه این کاهش تعیین نکرده است.

    برچسب ها